۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
ضرورت تدوین قانون برای ورود افراد متخصص به شورای شهرها | قوانین بازنگری شود
یک کارشناس مدیریت مطرح کرد؛

ضرورت تدوین قانون برای ورود افراد متخصص به شورای شهرها | قوانین بازنگری شود

گرگان- دیانی، یک کارشناس مدیریت شهری خواستار تدوین قانونی برای ورود افراد متخصص به شورای شهر شد و گفت: به نظر می رسد که قوانین بعد از سه دهه باید بازنگری شود.

محمدمهدی دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: افرادی که برای شورا انتخاب می شوند بهتر است تجربه و تخصص لازم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، عمران و اقتصاد داشته باشند تا از تخصص خود برای توسعه شهر استفاده کنند.

این کارشناس مدیریت شهری افزود: با گذشت شش دوره از انتخابات هنوز برای افرادی که به شورا می آیند، چارتی با عنوان متخصص در یک حوزه تعیین نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ورود افراد غیر متخصص به شورا به جز آسیب به شهر ثمری نخواهد داشت، افزود: هرچند که این افراد غیرمتخصص محبوب مردم شهر باشند باز هم به دلیل عدم تخصص، در توسعه شهر موفق نخواهند بود.

به گفته وی، نبود تخصص کافی گاهی منجر به اختلاف نظر اعضای شورا با شهردار می شود؛ هرچند که همیشه این مساله صادق نیست و گاهی شهرداران هم از علم دانش کافی برخوردار نیستند.

او اضافه کرد: اعضای شورا باید یاد بگیرند که به خِرد جمعی احترام گذاشته و در نهایت آنچه نظر اکثریت هست را بپذیرند؛ موضوعی که گاهی در شورا کمرنگ می شود.

دیانی در کنار تخصص، مطالعات بر طرح هایی از جمله جامع شهری و گردشگری را برای اعضای شورا ضروری دانست و گفت: تاکنون در هیچ دوره‌ای مشاهده نشده که اعضا بامطالعات در این حوزه ها نسبت به مسائل اشرافیت کافی داشته باشند.

وی معتقد است: تا زمانی که اعضای شورا طرح جامع گردشگری شهر را مطالعه نکرده باشند قادر به ارائه مصوبات موفق در این حوزه نخواهند بود.

به گفته دیانی، نبود سند آسیب شناسی در شورا یکی دیگر از چالش ها و علت برخی عقب ماندگی ها در این حوزه است بنابراین به نظر می رسد که پس از گذشته سه دهه باید قوانین شوراها بازنگری شود.

این کارشناس شهری افزود: حضور شوراها ظرف دهه‌های گذشته برای بهبود اوضاع مدیریت شهری نه تنها راهگشا نبوده بلکه موانع زیادی هم برای توسعه شهر ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha