۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
سهم یک درصدی صادرات سنگ| چین بازار ایران در خلیج فارس را ربود
رئیس اتحادیه سنگبر تهران در گفتگو با بازار؛

سهم یک درصدی صادرات سنگ| چین بازار ایران در خلیج فارس را ربود

تهران- ملک زاده، رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران با بیان اینکه صادرات سنگ ایران به یک درصد رسید، گفت: سهم ایران در حوزه خلیج فارس به کشور چین سپرده شده است.

اکبر ملک زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش تورم و کاهش صادرات صنف سنگبر و سنگتراش را دچار مشکل کرده در حالی که در صنف ما قیمت ها پس از چند ماه به روز می شود بیان کرد: شاغلان این صنف برای چند ماه پیش رو باید موجودی داشته باشند اما در خرید بعدی درگیر افزایش قیمت می شوند.

وی با بیان اینکه از دست دادن رقابت در بازار های جهانی باعث شده یک الی دو درصد تولید کشور صادر شود، گفت: بازار های جهانی و بخصوص حوزه خلیج فارس در اختیار کشور چین قرار دارد.

رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران با بیان اینکه یکی از عوامل عدم توجیه اقتصادی سنگ تراشی بالارفتن حقوق کارگر در ابتدای هر سال است تاکید کرد: افزایش حقوق کارکنان با درآمد واحد های صنفی تطابق ندارد.

ملک زاده با بیان اینکه بدون ارزیابی تخصصی اجازه راه‌اندازی کارخانه سنگ بری به هر متقاضی داده می‌شود، بیان کرد: این واحدها نمی‌توانند سود ده باشند و همچنین بازار را هم دچار مشکلات بسیاری می کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha