۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با ارزش ۱۶۰ میلیون دلار
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با ارزش ۱۶۰ میلیون دلار

اهواز- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با ارزش ۱۶۰ میلیون دلار طرحی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن خجسته مهر عصر جمعه در مراسم افتتاح پالایشگاه گاز هویزه اظهار کرد: با افتتاح فاز اول ان جی ال ۳۲۰۰ و پیش تراکم ان جی ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰ حدود ۲۵ میلیون فوت مترمکعب به شبکه گاز سراسری تزریق و خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی‌ها از میادین نفتی تامین می شود.

وی افزود: این ۲۵ میلیون مترمکعب معادل یک فاز پارس جنوبی است و برای تأمین گاز مورد نیاز مصرفی به ویژه در زمستان بسیار بااهمیت است همچنین دستاوردهای زیست‌محیطی این پروژه‌ها برای خوزستان و استان‌های همجوار بسیار حائز توجه است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: توسعه صنعت نفت به ویژه در صنایع بالادستی باید بدون هرگونه گاز مشعل یا به اصطلاح توسعه سبز باشد.

خجسته مهر بیان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که می‌تواند دستاورد بسیار ارزشمندی از نظر اقتصادی و زیست محیطی داشته باشد، بهره‌برداری از سه واحد جمع‌آوری گازهای همراه موسوم به ان جی ال ۳۲۰۰ و همچنین پیش تراکم ان جی ال‌های ۹۰۰ و ۱۰۰۰ است که ارزش سرمایه‌گذاری آنها ۱.۵ میلیارد دلار است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های مهمی که امروز به بهره برداری رسید توسعه میادین مشترک نفتی با ۴۰ حلقه چاه است به گونه ای که با اجرای این پروژه حدود ۴۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شد که ارزش آن ۴۰۰ میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: همچنین امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک سهراب به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به دست متخصصان داخلی بودیم.

خجسته مهر توضیح داد: بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون با ارزش ۱۶۰ میلیون دلار طرحی بسیار مهم است و بخش بخار این نیروگاه‌ با راندمان حدود ۵۴ درصد در نوع خود قابل توجه است یعنی به اندازه ۵۴ درصد در سال می‌توانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی و راندمان مصرف گاز را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha