۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
 مالیات بر عایدی سرمایه، راهکار ایجاد محدودیت برای انگیزه‌های سفته بازی است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مالیات بر عایدی سرمایه، راهکار ایجاد محدودیت برای انگیزه‌های سفته بازی است

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: راهکار ایجاد محدودیت برای سفته بازی و تبدیل کالای سرمایه‌ای به مصرفی، مالیات بر عایدی سرمایه است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره ضرورت تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه گفت: در شرایطی که انگیزه‌های سفته بازی سبب می‌شود، تقاضا برای کالاهای حقیقی مانند خودرو، مسکن، زمین، سکه، ارز و ... افزایش پیدا کند و نقدینگی به سمت این حوزه‌ها هدایت می‌شود، راهکارایجاد محدودیت برای انگیزه‌های سفته بازی و تبدیل کالای سرمایه‌ای به مصرفی، مالیات بر عایدی سرمایه است.

وی در ادامه اضافه کرد: بهترین کار برای دفاع از قدرت خرید یا حفظ ارزش منابع مالی، سرمایه گذاری در بورس است. باید مورد توجه داشت که ورود در حوزه‌هایی که مصارف دوگانه به عنوان کالا سرمایه‌ای و مصرفی دارد، سودی برای فرد و جامعه به دنبال ندارد و تنها در مقطعی کوتاه می‌توان به سود آن دلخوش بود.

نماینده مردم شیراز درباره ساز و کار طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای گرایش سفته بازان به بازارهایی مانند بورس ابراز کرد: احکام متعددی در این طرح مورد توجه قرار گرفته، به گونه‌ای که فرد می‌تواند تعداد زیادی خودرو داشته باشد و آن‌ها را در قالب شرکت اجاره داری مورد استفاده قرار دهد یا دارای خانه‌های متعددی باشد، اما در شکل اجاره از آن‌ها بهره برداری کند. ولی احتکار چنین اموالی قطعا با هزینه‌هایی همراه خواهد شد که دارنده باید پرداخت کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در رابطه با سوق پیدا کردن سرمایه‌ها به بازار مولد در نتیجه اجرای قانونی طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این اتفاق حتما روی خواهد داد و بر تولید موثر واقع می‌شود.

قادری درباره دلیل معطل ماندن این طرح در مجلس تصریح کرد: بخشی از معطلی این طرح به کمیسیون اقتصادی ارتباط دارد و قسمتی از آن هم به هیئت رئیسه مجلس ربط پیدا می‌کند که باید زودتر تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha