۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
ساختار اداری سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد
نماینده مردم آبادان در مجلس:

ساختار اداری سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار اداری (چارت) سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مولوی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن شهید قنوتی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: جنس و ارزش مناطق آزاد در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست ولی اهمیت این مناطق زمانی دوچندان می‌شود که شاخص‌های اولویت‌دار آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در منطقه آزاد اروند آن چیزی را که باید تسهیل می‌کردیم تضعیف می‌کردیم. موانع را تقویت و ظرفیت‌ها را تضعیف کردیم‌.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۶۵ احکام دائمی آیین نامه اجرایی ندارد و با توجه به این امر شیوه نامه نیز ندارد.

مولوی با بیان اینکه جزو مناطق آزادی هستیم که نه مساحتی هستیم و نه نقطه‌ای، توضیح داد: باید ابتدا تکلیف خودمون را مشخص کنیم. اگر می‌بینیم جایی حاکمیتی است آنها این مشکل را ندارند.‌

وی اصلاح ساختار سازمان منطقه آزاد اروند را مهم دانست و گفت: اکنون ساختار اداری (چارت) سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد و باید اصلاح شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت منطقه آزاد اروند گم شده و اولویتی در کار نیست، عنوان کرد: چنانچه تولید، جذب سرمایه‌گذار، امور زیر بنایی و ... مهم است ولی مشاهده می‌شود که بودجه پیشنهادی این موضوع را نشان نمی‌دهد.

مولوی تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند به گونه‌ای عمل شده که این منطقه هیچ مدلی از منطقه آزاد نیست. چنانچه منطقه آزاد اروند حاکمیت داشته باشد پس در خصوص شهرهای اروندکنار و چوئبده چه رویکردی در نظر گرفته می‌شود؟

وی تصریح کرد: عدم نظارت مستمر و دقیق منطقه آزاد اروند را به شرایط فعلی رسانده است. این منطقه به صورت یک حکومت خودمختار اداره می‌شد.

عضو کمیته دوستی پارلمانی ایران و قطر اظهار کرد: در خصوص گیت‌ها از وزیر اصرار داریم گمرک مستقر شود ولی ابتدا ساز و کار آن مشخص نشود.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha