۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
راه اندازی نیروگاه بیوگاز در تهران، گامی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

راه اندازی نیروگاه بیوگاز در تهران، گامی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

دومین نیروگاه تجدیدپذیر با افزایش ظرفیت برق با هدف کاهش استفاده از نیروگاه های انرژی های فسیلی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ایی وکاهش آلودگی هوا راه اندازی شد.

به گزارش بازار، عباسعلی مصرزاده معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان تهران گفت: اولین نیروگاه تجدیدپذیر حاصل از فاضلاب شهری ۱۲سال پیش در تهران با ظرفیت ۵مگابایت راه اندازی شد و و به زودی شاهد افتتاح سومین نیروگاه تجدپزیر با ظرفیت سرجمع ۱۵ مگابایت تولید برق در تهران خواهیم بود تا جبران کننده کمبود برق مصرفی بویژه در فصل گرم سال باشیم.

عباسعلی مصرزاده با اشاره به اختلاف شیب تند۹۰۰متری در تهران گفت: از این ظرفیت می توان در جهت خطوط انتقال فاضلاب و تولید برق استفاده مفید کرد، به شرط آنکه مشوق های اینکار بویژه برای بخش خصوصی با تعرفه های مناسب درنظر گرفته شود.

وی در ادامه گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به مبحث توجه به هوای پاک و کاهش گازهای گلخانه ایی درپیمان کیوتو گفت: هر کشوری که بتواند در کاهش گازهای گلخانه ایی کار مثبتی انجام دهد در بازار بین المللی به ازای هر تن کاهش گاز در جو، می تواند از منابع ارزی تخفیفی بهره مند شود؛ مثلاً در هر ۱۵ مگابایت کاهش گاز در تهران ۲تا ۳میلیون یورو ارزآوری وجود دارد که این مساله را می توان با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر به کل کشور تعمیم داد.

مصری زاده افزود: با توجه به ورود شرکت های دانش بنیان در این عرصه، یکی از شرکتها، در بازه زمانی ۲ساله توانست دستگاهی را اختراع و به ثبت برساند که ۵۰ درصد برق مصرفی تصفیه خانه ها را کاهش دهد و همینطور شرکت دانش بنیانی در تصفیه خانه جنوب تهران توانست بادستگاه بومی سازی توربوشارژ تصفیه خانه، در هزینه ها کاهش و بهره وری موثر باشد.

کد خبر: ۲۱۷٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha