۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
مردم باید با شناخت و آموزش وارد بازار بورس شوند/سهام عدالت خود را نفروشید
یک‌ تحلیلگر اقتصاد سیاسی:

مردم باید با شناخت و آموزش وارد بازار بورس شوند/سهام عدالت خود را نفروشید

اصفهان- صنعتکار،گفت: به مردم توصیه می‌شود با شناخت و آموزش وارد بازار بورس شوند و همچنین به سهامداران سهام عدالت نیز پیشنهاد میکنیم در صورتی که نیازی به فروش این‌ سهام ندارند، از فروش آن خودداری کنند.

روح الله صنعتکار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت اخیر بازار بورس ایران و جهان اظهار داشت: علیرغم سقوط بازار در جهان رشد شاخص های بورس در ایران نوید یک بازار خوب در رشد شاخص های اقتصادی را به ما می دهد.

وی با اشاره به وضعیت ایران در حوزه اقتصاد و هجوم نقدینگی ابراز داشت: دو متغیر تاثیرگذار بر  بورس، رشد شاخص های صندوق ETF و آزادسازی سهام‌عدالت است.

این‌تحلیل گر اقتصاد سیاسی با بیان اینکه سهام عدالت اتفاق بسیار خوبی برای کمک به مردم مستمند است، تصریح کرد: استفاده بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم از سهام عدالت و رشد ۱۶ برابری ارزش آن باعث استفاده مردم از این سهام شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته شاهد رشد شرکت های کوچکی بوده ایم که با سرمایه های اندک از قابلیت نوسان پذیری بالایی برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها به صورت مداوم در حالت رشد بوده اند.

صنعتکار با بیان اینکه رشد شاخص ها قبلا در بازار بورس روزی چند هزار واحد بیشتر نبوده است، بیان داشت: ولی الان گاهی شاهد رشد ده ها هزار واحدی یک شاخص هستیم به طوری که حتی تا ۳۵ هزار رشد را هم در یک روز داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه فعال شدن بازار بورس می تواند کمک شایان توجهی به بحث جهش تولید داشته باشد، متذکر شد: با افزایش جهش تولید هم شاهد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور خواهیم بود.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه ورود به بازار بورس علم، تجربه، شناخت و صدالبته آموزش می خواهد، یادآور شد: عرضه سهام شرکت های بزرگ‌مثل شستا و برخی کارخانجات و بانکها نشان میدهد که آینده روشنی را میتوان برای بورس ایران متصور بود.

وی با اشاره به اینکه حمایت دولت از بورس باعث رونق بیشتر بازار خرید و فروش سهام می شود، افزود: اگر مدیریت خوبی از طرف دولت بر بازار بورس شود، ضرری که برای آینده بورس متصور است را بی اثر می کند.

صنعتکار با بیان اینکه بورس برای اقتصاد ما وضعیت حساس و خوبی ایجاد کرده است، گفت: با این وجود به مردم توصیه می‌شود با شناخت و آموزش وارد بازار بورس شوند و همچنین به سهامداران سهام عدالت نیز پیشنهاد میکنیم در صورتی که نیازی به فروش این‌ سهام ندارند، از فروش آن خودداری کنند.

کد خبر: ۲۱٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha