۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی پیرامون مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان

توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی پیرامون مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیش از نیمی از مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان از نوع جاری است.

به گزارش بازار، مجید بهزادپور، در مورد گفته سخنگوی بیمه مرکزی مبنی بر مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان اظهار داشت: برخی مطالبی که در نشست خبری امروز مطرح شد، موضوع رسمی بیمه مرکزی نبوده و به ویژه آنچه که در مورد وزارت صمت گفته شده کاملا تکذیب می‌شود. وی گفت: موضوع طرح شده یعنی بحث مطالبات از صنعت خودروسازی مطلب جدیدی نیست و بیش از نیمی از این رقم اعلام شده‌ی ۴ هزار میلیارد تومانی جزو مطالبات جاری صنعت بیمه از صنعت خودروسازی است که بخش عمده‌ای از آن مطالبات سررسید نشده‌ای است که مطابق با روال همه ساله در زمینه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ناشی از فروش قسطی ایجاد می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: مطالبات غیر جاری صنعت بیمه از خودروسازان نیز عمدتا مربوط به سال ۱۴۰۰ و ماقبل آن است که البته در جلساتی که با خودروسازان داریم، این مطالبات با پیگیری‌های انجام شده، در حال تسویه است.

بهزادپور در مورد مطالبات صنعت بیمه از بنیاد شهید نیز که اعلام شد، هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: صنعت بیمه همیشه در کنار دولت و ایثارگران عزیز است و در این مورد نگاه ما همراهی و تعامل و حمایت است.

وی افزود: از جمله قرارداد سال ۱۴۰۱ که بین صنعت بیمه و بنیاد شهید منعقد شد، حداکثر همکاری بین صنعت بیمه و همراهی و تعامل با قشر ایثارگران و جانبازان انجام شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد اینکه در نشست خبری اعلام شد عمده مطالبات از بنیاد شهید مربوط به سال ۹۵ است، گفت: بخش عمده‌ای از این مطالبات مربوط به بیمه ایران است که دولت طی سال‌های گذشته رفته رفته در حال تسویه این مطالبات است و به صورت اوراق و سایر روش‌ها مطالبات را پرداخت می‌کند.

وی همچنین در مورد اینکه مهم‌ترین اتفاق صنعت بیمه در سال گذشته چه بود، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ شرکت جدید به صنعت بیمه پیوستند که نسبت به ۱۰ سال قبل که در مجموع چهار شرکت معرفی شده بودند رقم قابل توجهی است و هدف ما توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای به مردم کشور است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سال قبل ۹ محصول جدید به صنعت بیمه معرفی شد که مهم‌ترین آن معرفی بیمه تکافل در صنعت بیمه بود.

کد خبر: ۲۱۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha