۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
 اگر قیمت نهاده دامی اصلاح نشود؛ گندم قاچاق و یا تبدیل به نهاده دامی می شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور:

اگر قیمت نهاده دامی اصلاح نشود؛ گندم قاچاق و یا تبدیل به نهاده دامی می شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: اگر نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح نشود؛ با تهدیدات رقبای قدرتمندی مواجه خواهیم شد که یا گندم را قاچاق و یا به نهاده دامی تبدیل خواهند کرد.

به گزارش بازار، عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درخصوص نحوه نرخ گذاری گندم اظهار داشت: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را در توئیتی اعلام کرد؛ بنا بر اعلام ایشان دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، هزار و ۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان را تصویب کرد.

وی افزود: قیمت گندم و شیوه اعلام آن موجب نارضایتی گندمکاران شده است. با تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، نرخ گندم باید توسط این شورا تعیین و توسط وزیر جهاد کشاورزی رئیس شورا اعلام شود.

اگر آمار مرکز آمار و یا بانک مرکزی را در نظر بگیریم نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد تورم داشتیم به همین دلیل تقاضای برگزاری جلسه تجدید نظر قیمت خرید تضمینی گندم دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه برگزار شد و در نهایت نرخ نهایی خرید تضمینی گندم چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود که پس از جلسات برگزار شده و جمع بندی کلی این مبلغ با اعمال ۲۰ درصد سود برای کشاوران به ۱۶ هزار ۸۰۰ تومان رسید و به مجلس اعلام شد.

هاشمی در پایان تاکید کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید اصلاح شود؛ اگر اصلاح نشود با تهدیدات رقبای قدرتمندی مواجه خواهیم شد که گندم خوراک انسان را یا تبدیل به نهاده دامی می کنند و یا این محصول را قاچاق می کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      دولت میخاد با 16 بخره بعد با 35 صادرش کنه به عراق هفته‌ی قبل تو سیلوهاحداقل 50 تا تریلی میشد که داشتن گندمو بار میکردن برا عراق خودم نظاره‌گر بودم