۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
دلایل محبوبیت تلویزیون QLED سامسونگ در بازار ایران چیست؟

دلایل محبوبیت تلویزیون QLED سامسونگ در بازار ایران چیست؟

تلویزیون سامسونگ به دلیل بهره گیری از سبک اختصاصی طراحی، امکانات هوشمند، کیفیت تصویر و صدای کم نظیر جزو محبوب ترین محصولات موجود در بازار به شمار می‌آید.

به گزارش بازار، تلویزیون سامسونگ به دلیل بهره گیری از سبک اختصاصی طراحی، امکانات هوشمند، کیفیت تصویر و صدای کم نظیر جزو محبوب ترین محصولات موجود در بازار به شمار می‌آید. هنوز هم بسیاری از افراد وجود دارند که ساعات طولانی به پای تماشای تلویزیون می‌نشینند و وقت فراغت خود را با دنبال برنامه مورد علاقه سپری می‌کنند.

در یک قدمی ورود جدید ترین تلویزیون‌های QLED سال ۲۰۲۳ به بازار ایران هستیم؛ این تلویزیون‌ها که در مراسم معرفی سامسونگ، رونمایی شده اند برای به چالش کشیدن OLED ها راه دور و درازی در پیش دارند اما به نوعی بهترین و پرطرفدارترین عضو این خانواده بزرگ بودند که ویژگی های منحصر بفرد در آن ها قابل رویت است. یک تلویزیون کیولد ساختار متفاوتی دارد؛ یعنی مبتنی بر نقطه کوانتومی است و همین باعث شده به روشنایی فوق العاده، رنگ‌های زنده و خارق العاده در نمایشگر آن برسیم.

تلویزیون سامسونگ به دلیل بهره گیری از سبک اختصاصی طراحی، امکانات هوشمند، کیفیت تصویر و صدای کم نظیر جزو محبوب ترین محصولات موجود در بازار به شمار می‌آید. هنوز هم بسیاری از افراد وجود دارند که ساعات طولانی به پای تماشای تلویزیون می‌نشینند و وقت فراغت خود را با دنبال برنامه مورد علاقه سپری می‌کنند. برای اینکه بتوانید خود را در محتوای در حال پخش بیابید و بهترین تجربه بصری داشته باشید، قطعا به خرید یک تلویزیون پیشرفته با کیفیت تصویر عالی نیاز دارید. سامسونگ یکی از برندهای پیشرفته در سطح عالی می‌باشد که هر ساله از سری کارآمد تلویزیون‌های خود رونمایی می‌کند. هنگامی که از خرید تلویزیون‌ سامسونگ سخن به میان می‌آید، قطعا دیگر در کیفیت و امکانات عالی آن‌ها هیچ شک و شبه‌ای وجود نخواهد داشت. بهره گیری از امکانات هوشمند بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از عامل‌های اصلی در تعیین قیمت تلویزیون اسمارت سامسونگ می‌باشد.

قیمت نجومی تلویزیون‌ها، این روزها به یک مانع بزرگ برای خرید تبدیل شده و از طرفی تولید کنندگان با رونمایی از فناوری‌های عجیب و غریب در محصولاتشان این قیمت بالا را توجیه می کنند اما اگر واضح تر بگوییم، شما می‌توانید از جدیدترین قابلیت های روز در یک تلویزیون بهره مند شوید بدون اینکه تمام پس اندازتان را خرج خرید آن کنید؛ اولین دلیل محبوبیت تلویزیون کیولد، قیمت مناسب آن است که ارزش خریدش را نیز بالا می‌برد و باعث شده از رقبایش مانند اولدها متمایز شود؛ البته فراموش نکنید هنگامی که می گوییم یک تلویزیون QLED مقرون به صرفه تر است به معنای فقدان فناوری و امکانات نیست؛ بلکه به نسبت کارایی، قیمت خوبی دارند. اکنون که کیولدها در دسته اقتصادی قرار گرفتند، سعی می کنیم در ادامه این مطلب به دلایل دیگری از محبوبیت آن ها برسیم.

چرا تلویزیون QLED سامسونگ بخریم؟

هر تلویزیونی که در یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری توجه شما را جلب می کند، بدون شک ویژگی یا قابلیت های منحصر بفردی دارد که آن را از بقیه متمایز می سازد؛ در تلویزیون های کیولد، نقاط کوانتومی باعث تمایز آن ها شده اند اما می خواهیم بدانیم Quantum dot چیست و چه برتری هایی به تصویر می بخشد؟ در قدم اول این نقاط که در زیر نمایشگر قرار می گیرند در اندازه های کوچک (نانو) تولید شده اند که قادر به انتشار نورهای رنگی دقیقی هستند و همین باعث درخشندگی و روشنایی بالاتر تصویر می شود.

بحث دیگر در رابطه با تصویر تلویزیون کیولد، سطح رنگ دقیق و تقویت محدوده دینامیکی بالا یا HDR است به طوری که با شناخت نقاط تاریک و روشن تصویر، بهط ور طبیعی میزان روشنایی را افزایش یا کاهش می دهد و به موجب این، بیننده می تواند درک بالاتری از آنچه در نمایشگر رخ می دهد داشته باشد.

دلایل محبوبیت تلویزیون QLED سامسونگ در بازار ایران چیست؟

گفتیم که نقاط کوانتومی تاثیر بالایی بر افزایش کیفیت رنگ و تصویر دارند و یکی دیگر از این عوامل، زاویه دید گسترده است که در بالارده ترین کیولد ۲۰۲۳ مدل Q۸۰C نیز سامسونگ روی آن مانور زیادی داده و به عبارتی تلویزیون را برای تماشای مسابقه های ورزشی به صورت دسته جمعی یا بازی های چند نفره آماده می سازد؛ پس با این اوصاف کیفیت تصویر بالا و روشنایی عالی یکی از دلایلی است که ما را به سمت خرید تلویزیون QLED سامسونگ ترغیب می سازد.

سامسونگ در سال جدید از سری جدید تلویزیون های QLED و NeoQLED خودش رونمایی کرد که کیولدها تنها در کیفیت ۴K و نئو کیولدها در دو وضوح فورکی و ۸K روانه بازار شدند؛ در این میان پرفروش ترین مدل های کیولد شامل Q۷۰C و Q۸۰C و پرطرفدارترین نئو کیولد سال نیز QN۹۰C می باشند.

مدل تلویزیون

کیفیت تصویر

رفرش ریت

تلویزیون Q۶۰C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۶۰ هرتز

تلویزیون Q۷۰C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون Q۸۰C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون QN۸۵C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون QN۹۰C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون QN۹۵C

۲۱۶۰)×۳۸۴۰) ۴K

۱۴۴ هرتز

تلویزیون QN۷۰۰C

۴۳۲۰)×۷۶۸۰) ۸K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون QN۸۰۰C

۴۳۲۰)×۷۶۸۰) ۸K

۱۲۰ هرتز

تلویزیون QN۹۰۰C

۴۳۲۰)×۷۶۸۰) ۸K

۱۴۴ هرتز

کیولد از پیکسل سوختگی در امان است!

رقابت تنگاتنگ کیولد با اولد هر روز پررنگ تر می شود اما اگر بخواهیم بی طرف باشیم باید مزیت ها و معایب هر کدام را پیش رو قرار دهیم تا انتخابی منطقی داشته باشیم؛ اولدها بهترین کیفیت تصویر را به نمایش می گذارند اما به دلیل مشکل burn-it ممکن است هر لحظه در نیمه راه با پیکسل سوختگی مواجه شوند، آنوقت شما می‌مانید و یک عالمه پول که هدر داده اید؛ از طرفی کیولدها اگرچه در نمایش رنگ مشکی به اندازه OLED ماهر نیستند اما در برابر پیکسل سوختگی در امانند و از آنجا که خرید تلویزیون برای یک یا دو روز نیست بهتر است این دوراندیشی را رعایت کنیم و در حین خرید به این مورد هم دقت داشته باشیم.

از بحث روشنایی و وضوح عالی یک تلویزیون کیولد که بگذریم می رسیم به طراحی آن ها؛ کیولدها به ویژه در سال جدید، شکل و شمایل خاصی به خود گرفتند و از آنجا که سامسونگ نیز یک برند خوش سلیقه است می توان گفت زیبایی در دیزاین آن ها موج می زند. شکل خاص پایه این تلویزیون در ترکیب با فریم بسیار باریک و ضخامت کمشان نمایی مینمیال و مدرن پدید آورده است؛ همچنین سامسونگ می‌گوید که در ساخت آن ها از بهترین متریال ممکن استفاده کرده تا استحکام آن ها منوط به تنها یکی دو سال نباشد.

یک پیشنهاد فوق العاده برای گیمرها!

تلویزیون QLED سامسونگ، در بحث گیمینگ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در سال ۲۰۲۳ این برند ۳ کیولد پرفروش روانه بازار کرد که اگر مدل Q۶۰C را با رفرش ریت ۶۰ هرتز از رده خارج کنیم دو مدل دیگر که شامل Q۷۰C و Q۸۰C می باشند جزو بهترین گیمینگ های سال به شمار می آیند. از امکانات بازی این تلویزیون‌ها می‌توان به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، حالت Motion Xcelerator Turbo+ در ۴K/۱۲۰HZ و Gaming Hub اشاره کرد.

دلایل محبوبیت تلویزیون QLED سامسونگ در بازار ایران چیست؟

اگر بخواهیم کمی به بررسی این ویژگی جدید سامسونگ در تلویزیون هایش بپردازیم باید بگوییم که امکان بازی در تلویزیون را بدون نیاز به کنسول فراهم می‌سازد؛ همچنین بهترین بازی های روز را در دسترس گیمر قرار می دهد. این قابلیت تنها مختص کیولدها نیست و سامسونگ آن را در تمام مدل های گیمینگ ۲۰۲۳ جایگذاری ساخته است.

تایزن، معنای جدیدی برای هوشمند ماندن

برخلاف باور برخی از کاربران، یک تلویزیون هوشمند، فراتر از پخش کانال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی است و در واقع جهانی است از محتوای روز مانند برنامه، محتوای آنلاین، شبکه های اجتماعی و سرگرمی که در انتظار شماست؛ اکنون در تلویزیون QLED سامسونگ، مغر متفکر و هوشمند، سیستم عامل تایزن است که مطالب متنوع را در قالب صفحه نمایش با شما به اشتراک می گذارد. یکی از خوبی های یک تلویزیون هوشمند سامسونگ این است که در اسرع وقت می توانید هر آنچه که می خواهید را با یک جستجوی ساده صوتی پیدا کنید و این نیز به لطف رابط کاربری Smart Hub است که محیطی دوست داشتنی با دسترسی های سریع را در اختیار شما قرار می دهد.

در نهایت

اکنون که سامسونگ نیز مانند دیگر برندها رقیب از تلویزیون های جدیدش رونمایی کرده زمان خوبی برای خرید است به شرطی که با شناخت کامل نیازهایمان به پیش برویم. تلویزیون‌های qled سامسونگ پر از ویژگی های متنوع اند و این در کنار تصویر رویاییشان هر کاربری را جذب می کند؛ از طرفی دیگر این تلویزیون ها قیمت ایده آل تر و مقرون به صرفه تری به نسبت اولدها و حنی کیوندهای ال جی دارند؛ پس حتی اگر نمی خواهید متحمل هزینه های هنگفت خرید تلویزیون بشوید نیز یک کیولد می تواند انتخاب ایده آلی باشد. در نهایت کیولد امکانات خوب و جدیدی را به لطف سیستم عامل Tizen در اختیار شما قرار می دهد.

برای مشاهده لیست قیمت تلویزیون سامسونگ » مدل های QLED و Neo QLED به وبسایت ژیار کالا {https://zhyarkala.com/} سر بزنید.


 

کد خبر: ۲۱۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha