۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تحریم های روسیه بازار انرژی جهان را تحت تاثیر قرار داده است
وزیر انرژی روسیه:

تحریم های روسیه بازار انرژی جهان را تحت تاثیر قرار داده است

وزیر انرژی روسیه طی سخنانی با تاکید بر اهمیت نقش اوپک پلاس و اعضای آن، نبود این سازمان را خطری بزرگ برای امنیت انرژی در جهان دانست.

به گزارش بازار؛ وزیر انرژی روسیه طی سخنانی با تاکید بر اهمیت نقش اوپک پلاس و اعضای آن، نبود این سازمان را خطری بزرگ برای امنیت انرژی در جهان دانست.

«الکساندر نواک» همچننی در خصوص تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: تحریم های بی سابقه علیه نفت روسیه، واردات تجهیزات و قرار دادن سقف قیمت (برای نفت) همگی بازار انرژی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی علیرغم مشکلات به وجود آمده در زمینه ورود نفت روسیه به بازارهای جهانی گفت: توازن کلی عرضه و تقاضا بدون تغییر باقی مانده است. با اینحال، اروپا وابستگی بیشتری به واردات گاز مایع پیدا کرده است.

نواک در خصوص بازارهای جدید ایجاد شده برای نفت کشورش، بدون اشاره به کشورهای هدف صادرات گفت: صنعت انرژی روسیه ثبات خود را اثبات کرده است و ما مسیرهای لجستیکی جدیدی پیدا کرده ایم.

این در حالیست که در پی افزایش صادرات نفت روسیه به هند، سازمان اوپک روز سه شنبه هفته جاری با انتشار گزارشی اعلام کرد که واردات نفتی هند از کشورهای عضو این سازمان به پایینترین حد خود طی ۲۲ سال اخیر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، با افزایش صادرات نفت ارزان قیمت روسیه به دو کشور هند و چین و علیرغم ریزش قابل توجه قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های گذشته، اوپک معتقد است که واردات نفت هند از کشورهای عضو این سازمان طی سال مالی ۲۰۲۲ - ۲۰۳۳ به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

در گزارش اوپک آمده است که واردات نفتی هند طی یک سال گذشته به میزان ۵۹ درصد کاهش یافته و این رقم به نسبت سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ بیش از ۷۲ درصد کاهش داشته است.

به گفته اوپک، روسیه در حال حاضر بازار نفت دو کشور عراق و پس از آن، عربستان سعودی را که بیشترین میزان صادرات به هند را داشته اند، به خود تخصیص داده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha