۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در زنجان افزایش می‌یابد
رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی زنجان:

دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در زنجان افزایش می‌یابد

زنجان- کرمی، رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی زنجان بر لزوم افزایش دستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در استان تاکید کرد و گفت: به‌روز رسانی و نصب دستگاه‌های جدید در استان انجام خواهد شد.

مسلم کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از وجود ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان زنجان خبر داد و گفت: از سال ۹۸ افزایش تعداد ایستگاه‌های شتاب نگار و بروزرسانی دستگاه‌ها در استان، شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد هم نصب دستگاه‌های نسل جدید بر خط در استان زنجان شروع شده است، اظهار داشت: موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، پیگیری می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، گفت: خوشبختانه در سال گذشته پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در مراکز مورد نیاز استان نصب شد و همچنین برخی از دستگاه‌های شتاب نگار زلزله قدیمی جا به جا شدند.

وی بر لزوم افزایش دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در استان تاکید کرد و بیان داشت: امسال نیز پیگیری های لازم از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،جهت بروز رسانی و نصب دستگاههای جدید در استان انجام خواهد شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، از وجود دو نوع نسل دستگاه شتاب نگار زلزله در استان خبر داد و افزود: دستگاه شتاب نگار زلزله آنالوگ از نسل قدیمی و دستگاه‌های برخط نسل جدید می‌باشند.

کرمی بیان داشت: در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی، طراحی، برنامه ریزی و مکان یابی در نظر گرفته می شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha