۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک مسکن اضافه شد

۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک مسکن اضافه شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک مسکن به منظور شتاب بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزایش یافته است.

به گزارش بازار، علی کمالی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر جدید بانک مسکن همدان افزود: برای نخستین بار بانک مسکن ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری در سال گذشته داشت که علت آن انجام تعهداتی بیش از سرمایه بانک بود.

وی اضافه کرد: بانک مسکن تسهیلاتی در قالب قرض از سیستم بین بانکی با نرخ ۲۴ درصد دریافت کرده و با نرخ ۱۸ درصد به مردم پرداخت می‌کند چرا که رسالت بانک مردم داری است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: امسال سال سختی برای بانک مسکن با توجه به تعهدات جدید این بانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است با این وجود خرسند به انجام این کار هستیم چرا که برای خانه دار کردن مردم تلاش می‌کنیم.

کمالی تاکید کرد: کمترین خلل و تاخیری نباید در پرداخت تسهیلات مسکن به وجود بیاید و وام‌ها باید به صورت منظم و اولویت نهضت ملی مسکن پرداخت شود.

وی گفت: یکی از اهداف بانک مسکن در سال جاری جذب ۷۲ درصدی منابع در راستای پرداخت تسهیلات مسکن است که مدیران باید از ظرفیت پیرامونی شعبه و مدیران استانی برای دست یابی به این هدف استفاده کنند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: سهم همدان از منابع استانی قابل قبول بوده و جزو سه استان شاخص کشور محسوب می‌شود.

کمالی افزود: برای دستیابی به اهداف ترسیم شده بانک مسکن در گام نخست باید منسجم و تیمی حرکت کرد و در گام دوم همه روسای یک هزار و ۱۷۹ شعبه بانک مسکن کشور باید برنامه مناسب توام با حرکت‌های تحول گرایانه ارایه دهند.

مدیر جدید شعب بانک مسکن همدان نیز گفت: در راستای تحقق شعار سال، مسکن حیاتی‌ترین بخش اقتصاد است که می‌تواند در تحقق این پیام موثر باشد.

حسن خطیب زاده افزود: هدف دولت و بانک مسکن از دیرباز تامین مسکن برای مردم بوده است و این بخش در تقویت و فعال شدن ۱۸۰ حرفه به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از مساکن کشور در رهن بانک مسکن است گفت: این بانک همانگونه که در اجرای طرح مسکن مهر عملکرد تا حدودی قابل قبولی داشت سعی می‌کند که با انضباط مالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که ۹۰ درصد آن را بانک متعهد شده نیز خوش بدرخشد.

در این آیین از خدمات مجید امیری مدیر سابق بانک مسکن شعبه همدان با اهدای لوح قدردانی شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha