۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کاهش جوجه ریزی در اسفندماه کمبود گوشت مرغ را رقم زد| نیاز بازار از ذخایر استراتژیک تامین شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کاهش جوجه ریزی در اسفندماه کمبود گوشت مرغ را رقم زد| نیاز بازار از ذخایر استراتژیک تامین شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کاهش جوجه ریزی در اسفند باعث شد تا میزان عرضه گوشت مرغ به بازار کاهش پیدا کند، گفت: باید با توزیع ذخیره‌های استراتژیک و واردات گوشت مرغ گرم نیاز بازار تامین شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار، گفت: متاسفانه در اسفندماه سال گذشته میزان جوجه ریزی کاهش پیدا کرد اما خوشبختانه در فروردین ماه سال جدید به میزان کافی جوجه ریزی صورت گرفته است و مطمئنا در ماه جاری و خردادماه شرایط به حال عادی باز می‌گردد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای دریافت شده در فروردین ماه حدود ۱۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته شده است، ادامه داد: کاهش جوجه ریزی در اسفندماه باعث شد تا میزان عرضه گوشت مرغ به بازار کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش هزینه تولید و عدم اصلاح قیمت گوشت مرغ انگیزه مرغداران را کاهش داده است عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های حوزه صنعت تولید گوشت مرغ باید تحت یک فرماندهی واحد شرایط را به گونه ای مدیریت کنند تا شاهد پایداری میزان تولید در تمامی ماه‌های سال باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته سابقه نداشته است که طی یک دوره میزان جوجه ریزی به نصف کاهش پیدا کند، گفت: کاهش میزان چشم‌گیر جوجه ریزی در یک دوره حاصل سوء مدیریت است، درحال حاضر باید با توزیع ذخیره‌های استراتژیک و واردات گوشت مرغ گرم نیاز بازار تامین شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر استان ابتدا نیاز بازار خود را به گوشت مرغ تامین می‌کند و درصورت مازاد تولید آن را به سایر استان‌ها انتقال می‌دهد، ادامه داد: باید مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تامین نیاز استان‌ها به گوشت مرغ را مدیریت کنند تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha