۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
تفاهم‌نامه ۴ جانبه سپهتن امضا شد| گامی مهم در مسیر توزیع عادلانه سوخت در ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری

تفاهم‌نامه ۴ جانبه سپهتن امضا شد| گامی مهم در مسیر توزیع عادلانه سوخت در ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری

تفاهم‌نامه چهارجانبه سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین جاده‌ای (سپهتن) میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و سازمان راهداری امضا شد.

به گزارش بازار، تفاهم چهارجانبه سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین‌جاده‌ای (سپهتن) صبح امروز (سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) با حضور علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، حسین آب‌نیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امضا شد.

هدف از اجرای این تفاهم‌نامه که به‌منظور مدیریت مصرف سوخت، مدیریت هوشمند ترافیک و ایمنی جاده‌ها و اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای براساس پیمایش است، در مرحله نخست این طرح تنها برای ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اجرایی خواهد شد.

طبق مصوبه سال ۹۳ شورای اقتصاد، امسال باید ۵۰ درصد ناوگان حمل بار و مسافر بین‌جاده‌ای به این سامانه متصل شوند.

مجری این طرح سازمان راهداری است و سرمایه‌گذار این پروژه برای تجهیز جاده‌ها به دوربین‌های نظارتی بخش خصوصی خواهد بود که از طریق برگزاری مناقصه مجری طرح انتخاب خواهد شد و منابع مالی آن از محل صرفه‌جویی سوخت با اجرای این طرح تأمین خواهد شد.

وزارت نفت طبق قانون مکلف شده است تا پایان امسال سامانه مرتبط با این طرح را تکمیل و راه‌اندازی کند.

حدود ۳۶۸ هزار دستگاه خودرو سنگین فعال در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری به این سامانه متصل شده و تحت نظارت و پایش هوشمند چندجانبه این طرح قرار خواهند گرفت.

به گزارش شانا، با اجرایی شدن طرح سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین‌جاده‌ای (سپهتن)، افزون بر مدیریت مصرف سوخت، توزیع سوخت ناوگان برون‌شهری به سمت عدالت‌محوری حرکت می‌کند و سبب رضایتمندی مالکان خواهد شد.

پیاده‌سازی اولیه این طرح در سال ۱۳۹۴، صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در طول بازه زمانی یک‌ساله در مصرف سوخت بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را به همراه داشت.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha