۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
استان سمنان ۵۰ درصد نمک کشور را تامین می‌کند
احمدی به بازار گفت:

استان سمنان ۵۰ درصد نمک کشور را تامین می‌کند

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان، گفت: معادن استان ۵۰ درصد کل نمک مورد نیاز کشور را در طول سال تامین می‌کنند.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه بیش از ۶۵۰ واحد معدنی در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: استان سمنان رتبه نخست تولید نمک در سراسر کشور را دارد به طوری که سالانه ۵۰ درصد کل نمک ایران در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه نمک تنها محصول معدنی نیست که بیشترین میزان تولید آن به استان سمنان اختصاص دارد، ابراز کرد: استان سمنان و به خصوص شهرستان سرخه بیشترین میزان تولید گچ کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه سلستین و زئولیت نیز دو محصول معدنی هستند که سمنان پیشتاز تولید آنها در کشور است، تاکید کرد: استان سمنان همچنین در زمره سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است که مجموع این توانمندی ها نشان از ظرفیت های عظیم اقتصادی و به خصوص سرمایه گذاری در سمنان دارد.

احمدی با بیان اینکه استان سمنان رتبه سوم تولید کرومیت کشور را دارد، بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، فرآوری محصولات معدنی در استان سمنان به صورت یک سیاست از سوی صنعت معدن و تجارت دنبال می شود به صورتی که تعداد واحد های معدنی در استان چهار برابر شده است.

سرمایه‌گذاری معدنی یکی از زمینه‌های راهبردی در استان سمنان است

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری معدنی یکی از زمینه های راهبردی در استان سمنان است، افزود: در مجموع ۷۱ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که ۴۲ نوع در استان سمنان یافت می شود همچنین از این میزان ۳۷ نوع ماده معدنی هم اکنون در استان سمنان در حال استخراج است لذا معدن یکی از عظیم ترین سرمایه های استان محسوب می شود.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه سمنان ۸۵ درصد زئولیت و ۱۰۰ درصد سلستین کشور را در درون خود دارد، تاکید کرد: در سال گذشته، ۲۲ فقره پروانه بهره برداری معدنی در استان سمنان صادر شده است که ذخیره قطعی آنها ۹ میلیون تن برآورد می شود.

احمدی با بیان اینکه این پروانه ها دارای استخراج اسمی حدود ۳۹۸ هزار تن در سال خواهند بود، بیان کرد: برای این ۲۲ معدن ۴۱۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است و در صورت راه اندازی و تولید می توانند برای ۱۳۰ نفر شغل ایجاد کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha