۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
تاخیر در ترخیص قطعات خودرو از گمرک باعث گرانی می‌شود| اشکال در سامانه جامع تجارت
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران:

تاخیر در ترخیص قطعات خودرو از گمرک باعث گرانی می‌شود| اشکال در سامانه جامع تجارت

تهران- حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: ترخیص قطعات خودرو در گمرک به کندی صورت می‌گیرد که این موضوع یکی از دلایل کمبود و گرانی قطعات در بازار است.

سید احمد حسینی در گفتگو با بازار با بیان اینکه ترخیص قطعات خودرو از گمرک با کندی صورت می گیرد، گفت: این امر بر قیمت‌ها و تامین نیاز بازار تاثیر سویی می گذارد.

وی افزود: این کندی ناشی از تغییر در آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی هستند که خلق الساعه تدوین و باعث رسوب قطعات در گمرک در دو ماه اخیر شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ادامه داد: ترخیص قطعات از گمرک نیازمند کد شناسه و رهگیری است که این موضوع در گمرکات کشور انجام می‌پذیرد.

حسینی عنوان کرد: اما این کد قابلیت استعلام ندارد و هنگام ارسال به سامانه مشخصات کالاهای دیگری فرستاده می شود و دلیل این امر نبود زیرساخت‌های مناسب در سامانه جامع تجارت است.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت ارز باعث گرانی قطعات وارداتی و حتی تولید داخل شده است و از آنجا که برخی از مواد اولیه به ناچار از خارج وارد می‌شوند طبیعتا تابع نرخ ارز بوده و در صورت ناثباتی نرخ ارز باز هم شاهد افزایش قیمت هستیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha