۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
اعلام سهمیه کودهای شیمیایی| ۱۷۰ نشاکار وارد ناوگان شد
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

اعلام سهمیه کودهای شیمیایی| ۱۷۰ نشاکار وارد ناوگان شد

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان سهمیه کودهای شیمیایی درنظر گرفته شده برای کشاورزان را اعلام کرد.

احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بازار میزان سهمیه کود فسفات تعیین شده برای هر کشاورز را ۱۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاسه و ۱۵۰ کیلوگرم کود اوره در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای عرضه کودهای شیمیایی یارانه می دهد از کشاورزان خواست تا برای دریافت این سمون مطالبه گری داشته باشند و تاکید کرد: در سال جاری به دلیل شرایط خشکسالی و آب و هوایی مصرف کود پتاس را کشاورزان به طور ویژه در دستور کار قرار دهند زیرا کود پتاس به گیاه مقاومت می دهد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان ذخایر کود پتاس را در استان دو هزار تومان ذکر کرد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین کوچک و عرضه آن به کشاورزان نداریم.

وی در عین حال به کشاورزان توصیه کرد تا از مصرف خود سرانه و بی رویه کودهای شیمیایی خودداری کنند

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران به توزیع ادوات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: طی سال های اخیر پیشرفت خوبی در حوزه مکانیزاسیون اراضی و تامین ماشین آلات صورت گرفته است و اکنون ضریب مکانیزاسیون در حوزه برداشت ۹۵ درصد و در کشت نیز به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۷۰ دستگاه نشاکار جدید وارد ناوگان شده، افزود: همچنین ۶۳۰ دستگاه تراکتور بین کشاورزان توزیع شده است مازندران در حوزه مکانیزاسیون نسبت به استان های دیگر برتر است.

کد خبر: ۲۱۷٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha