۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
توسعه روابط تجاری ایران و برزیل نیازمند ایجاد خط کشتیرانی کانتینربر است
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران و برزیل مطرح کرد

توسعه روابط تجاری ایران و برزیل نیازمند ایجاد خط کشتیرانی کانتینربر است

جهانبانی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و برزیل با تأکید بر ظرفیت‌های تجاری وسیع ایران و برزیل، ایجاد خط مستقیم کشتیرانی از نوع کانتینر بر را پیش‌نیاز توسعه روابط دو کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مهدی جهانبانی رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: برزیل و ایران دو منطقه‌ای بکر برای ظرفیت‌های تجاری یکدیگر هستند از این رو اتاق بازرگانی ایران و برزیل با تشکیل کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی به تجار ایرانی برای ورود به این بازار کمک خواهد کرد. در این راستا یکی از اولین قدم‌های این اتاق دعوت علاقه‌مندان به فعالیت‌های صنعت کشاورزی در نمایشگاه Agrishow ۲۰۲۳ برزیل است.

جهانبانی با اشاره به اینکه ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و بهای تمام‌شده مناسب کالاها و محصولات، ظرفیت بزرگی برای نقش‌آفرینی در تجارت جهانی دارد اظهار کرد: دسترسی به آب‌های آزاد و روابط مثبت با کشور برزیل می‌تواند فرصت مناسبی جهت گسترش روابط تجاری و صادرات با جمهوری فدراتیو برزیل باشد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: با توجه به کارشناسی بازار بزرگ برزیل و توانایی سنجی تجار کشور، این اتاق اقدام به تدوین برنامه‌ای جامع و کامل کرده است تا با همراهی تجار و اعضا در سال ۱۴۰۲ روابط تجاری گسترده‌ای با کشور جمهوری فدراتیو برزیل برقرار کند.

جهانبانی افزود: در فاز اولیه این اتاق اقدام نمایشگاه‌ها و فرصت‌های تجاری فی‌مابین بررسی شده است و برنامه گسترده‌ای جهت حضور تجار ایرانی در بازار بزرگ برزیل کرده است. از این رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اتاق اعزام یک هیئت تجاری جهت بازدید و جلسات مستقیم بین تجار ایرانی و برزیل در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت کشاورزی برزیل Agrishow ۲۰۲۳ واقع در استان سائوپائولو خواهد بود.

او نیازسنجی و ظرفیت سنجی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و بازدید از واحدهای منتخب استان‌ها توسط کمیسیون که منجر به شناسایی ظرفیت‌های موجود و تطبیق با نیاز بازار برزیل است را جز برنامه‌های اصلی این کمیسیون دانست و ادامه داد: در این راه تسهیل امور اداری، گمرکی و مدارک مورد نیاز شرکت‌ها جهت گسترش تجارت فی‌مابین در دستور کار این کمیسیون است که با توجه به برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک به ریاست سازمان برنامه‌وبودجه و سیاست‌های دولت سیزدهم اقدام به مکاتبات و تدوین تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و برزیل در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات مثبت و کمک‌کننده به تجار تأسیس خط کشتیرانی مستقیم کانتینربر توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی در کشور برزیل است که با توجه به مکاتبات و تلاش‌ها امیدواریم این مهم در ابتدای تابستان ۱۴۰۲ محقق شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha