۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
روسیه جایگزین اوپک در بازار نفت هند شده است
سازمان اوپک هشدار داد؛

روسیه جایگزین اوپک در بازار نفت هند شده است

در پی افزایش صادرات نفت روسیه به هند، سازمان اوپک با انتشار گزارشی اعلام کرد که واردات نفتی هند از کشورهای عضو این سازمان به پایین ترین حد خود طی ۲۲ سال اخیر کاهش یافته است.

به گزارش بازار؛ در پی افزایش صادرات نفت روسیه به هند، سازمان اوپک با انتشار گزارشی اعلام کرد که واردات نفتی هند از کشورهای عضو این سازمان به پایینترین حد خود طی ۲۲ سال اخیر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، با افزایش صادرات نفت ارزان قیمت روسیه به دو کشور هند و چین و علیرغم ریزش قابل توجه قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های گذشته، اوپک معتقد است که واردات نفت هند از کشورهای عضو این سازمان طی سال مالی ۲۰۲۲ - ۲۰۳۳ به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

در گزارش اوپک آمده است که واردات نفتی هند طی یک سال گذشته به میزان ۵۹ درصد کاهش یافته و این رقم به نسبت سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ بیش از ۷۲ درصد کاهش داشته است.

به گفته اوپک، روسیه در حال حاضر بازار نفت دو کشور عراق و پس از آن، عربستان سعودی را که بیشترین میزان صادرات به هند را داشته اند، به خود تخصیص داده است.

India's oil imports

همچنین گفته می شود روسیه طی سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ روزانه بیش از ۱.۶ میلیون بشکه نفت را راهی بازار هند کرده که این حجم معادل ۲۳ درصد واردات ۴.۶۵ میلیون بشکه ای این کشور محسوب می شود.

این در حالیست که پیشتر، روسیه که عضوی از گروه موسوم به اوپک پلاس است، با تصمیم اعضای سازمان ائوپک برای کاهش صادرات نفتی در ماه می موافقت کرده است.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha