۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیشرفت جدی نداشته است
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیشرفت جدی نداشته است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بیانگر اهمیت دادن بهارستان به بهبود شرایط اقتصادی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار در رابطه با عملکرد دولت نسبت به اجرای قوانینی همچون قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که موجب اشتغالزایی در سراسر کشور می شود، گفت: نمایندگان همواره تلاش می کنند در راستای رفع مشکلات و دغدغه ها به مسئولان اجرایی کشور کمک کنند و در این راستا تسهیل گیری داشته باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب قانون یاد شده بیانگر اهمیت دادن بهارستان به بهبود شرایط اقتصادی است، بیان کرد: این مهم در حالیست که می توان اذعان کرد اقداماتی صورت گرفته اما آنچنان که در مفاد قانون به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توجه شده، کارها پیشرفت جدی نداشته است.

وی ادامه داد: نباید از یاد برد تا زمانی که طرح شفافیت قوای سه گانه اجرایی نشود، مابقی قوانین نیز به کندی پیش می روند و به خوبی اجرایی نخواهند شد زیرا در این طرح جرم انگاری صورت گرفته و دستگاه ها را پاسخگو می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه امروزه تعامل میان قوه مقننه و قوه مجریه وجود دارد و نمایندگان مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای دولت، مانع تراشی نمی‌کنند، افزود: هر قوه ای دارای وظایف و چارچوب عملکردی است که باید آن را رعایت کند؛ به عنوان مثال مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به عنوان مثال وقتی موضوع بهبود وضعیت معیشتی مردم محور کار در کشور قرار دارد، دولت باید مفاد قانون را به درستی اجرایی کند، قوه قضائیه نیز مصون سازی کند تا رانت خواری صورت نگیرد و در نهایت مجلس نیز بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha