۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از افزایش سود بانکی| برخورد با مانع‌تراشان عرصه تولید در دستورکار است
دادستان همدان عنوان کرد:

گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از افزایش سود بانکی| برخورد با مانع‌تراشان عرصه تولید در دستورکار است

همدان - دادستان همدان از تشکیل شعبه ویژه برخورد با مانع‌تراشان عرصه تولید در استان خبر داد و گفت: متولیان حوزه بانکداری گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از افزایش سود بانکی را به بالادستی‌ها منعکس کنند.

به گزارش بازار؛ حسن خانجانی در شورای هماهنگی بانک‌های استان تلاش برای تحقق شعار سال را از اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جاری عنوان کرد و اظهار کرد: به همین منظور از همان ابتدای سال به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده تا شعبه‌ای ویژه برای برخورد با مانع‌تراشان فعالیت‌های اقتصادی در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل یکی دیگر از تأکیدات ریاست قوه قضاییه است، افزود: برای تحقق این امر نیاز به همکاری بیش از پیش شبکه بانکی داریم و البته در این میان از مجموعه مدیریتی بانک صادرات در راستای حمایت از فعالان اقتصادی قدردانی می‌شود.

دادستان همدان اخذ وثیقه‌های خارج از طرح را از موارد خلاف قانون برشمرد و عنوان کرد: جلوگیری از اجرای قانون مطابق با ماده ۵۷۶ قانون تعزیرات جرم است و باید شبکه بانکی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جدی تر وارد میدان عمل شود.

خانجانی گفت: همایشی با حضور فعالان اقتصادی استان، مجموعه‌های بازرگانی، صمت و دادستانی برای بررسی و شناسایی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی برگزار شود تا برای رفع موانع تولید به یک وحدت رویه برسیم.

وی یادآور شد: عمده مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی علاوه بر برخی سیاست‌های نادرست در کشور و تأمین اجتماعی، گلایه‌مندی تولیدکنندگان از نحوه ارایه تسهیلات بانکی به شرکت‌های آنان است.

دادستان همدان عنوان کرد: با وجود آن که در مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تأکید شده هیچ گونه اقدام اجرایی نباید منجر به تعطیلی فعالیت اقتصادی شود، اما بعضاً مشاهده شده بانک برای وصول طلب خود تجهیزات مهم خط تولید را به نفع خود مصادره می‌کند.

متولیان حوزه بانکداری گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از افزایش سود بانکی که ۲۳ درصد شده را به بالادستی‌های خود منعکس کنند

وی از متولیان حوزه بانکداری در استان خواست گلایه‌مندی فعالان اقتصادی از افزایش سود بانکی که ۲۳ درصد شده را به بالادستی‌های خود منعکس کنند، چراکه این تصمیم بسیاری از صاحبان عرصه تولید را به ویژه در تأمین نقدینگی با مشکل مواجه ساخته است.

خانجانی افزود: سال گذشته در حوزه مقاوم‌سازی مسکن بنیاد مسکن برای تسهیلات اقداماتی انجام داد و قرار بود با سهمیه‌بندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی این مهم از سوی بانک ها عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: با این وجود عملکرد استانی در حوزه تسهیلات مقاوم‌سازی بسیار ضعیف است و اعطای تسهیلات ناقص اجرا شده است.

دادستان همدان عدم ارایه تسهیلات برای خرید اداوات کشاورزی تولید داخل را از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی تعدادی از تولیدکنندگان برشمرد و گفت: این در حالی که در مقابل بانک‌ها برای خرید ادوات کشاورزی خارجی تسهیلات خوبی ارایه می‌دهند.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط و مقتضیات استان، بهتر است بانک‌ها به سمتی حرکت کنند تا تسهیلات خود را در همان ۶ ماهه نخست سال به تولیدکنندگان پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha