۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
کاهش ارزش پوند و تورم، انگلیسی‌ها را تحت فشار قرار داده است

کاهش ارزش پوند و تورم، انگلیسی‌ها را تحت فشار قرار داده است

بر اساس گزارش ها، ارزش پوند با ۰.۵ درصد کاهش به یک دلار و ۲۳ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی حدود ۰.۲۵ درصدی قرار گرفت.

به گزارش بازار، پس از آن که داده‌های اقتصادی نشان داد مصرف کنندگان انگلیسی تحت فشار تورم قرار دارند، ارزش پوند این کشور روز جمعه کاهش یافت.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد میزان خرده‌فروشی در انگلیس در ماه مارس بیش از رقم پیش بینی شده که برابر با ۹ دهم درصد بود، در مقایسه با ماه فوریه کاهش یافت. همچنین تورم بالا و آب و هوای بد، باعث خودداری مصرف‌کنندگان از خرید شده است.
بر اساس گزارش ها، ارزش پوند با ۰.۵ درصد کاهش به یک دلار و ۲۳ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی حدود ۰.۲۵ درصدی قرار گرفت. ارزش پوند جمعه گذشته به بالاترین سطح ۱۰ ماهه اخیر

رسیده بود و رقم یک دلار و ۲۵ سنت را ثبت کرد. این در حالی است که ارزش یورو در برابر پوند، ۳۴ صدم درصد افزایش یافت و به رقم ۸۸.۴۷ پنس رسید.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد رشد اقتصادی منطقه یورو در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت، ارزش این واحد پولی افزایش یافت.

فیونا سینکوتا، تحلیلگر بازار در «سیتی ایندکس» در این باره گفت: "در خصوص پوند، باید اعلام کرد تورم بالایی وجود دارد. انتظارات بالاتری در نرخ‌ها از سوی بانک انگلستان وجود دارد و این موضوع باعث حمایت از ارزش پوند شده است، اما قطعاً این فشار نزولی وجود دارد. اما اگر مصرف کننده نتواند تحمل کند چه؟ "

داده‌های اوایل این هفته نشان داد که تورم در انگلیس به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس، همچنان دو رقمی باقی مانده است. این رقم ۱۰ و یک دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

در نتیجه، معامله گران انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را از بانک انگلیس دارند. بر اساس گزارش ها، نرخ‌ها در حال حاضر تا ماه سپتامبر به رقم حدود ۴.۹ درصد افزایش می‌یابند. این در حالی است که این رقم در حال حاضر ۴.۲۵ درصد است.

با این حال، تأثیر انتظارات نرخ بالاتر بر ارزش پوند در این هفته اندک بوده است، زیرا نگرانی‌های اقتصادی و قدرت دلار بر ارزش این ارز تأثیر گذاشته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha