۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
آغاز فعالیت پروژه هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون
فیلم استان‌ها؛

آغاز فعالیت پروژه هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون

تبریز- در آستانه فرارسیدن عید بزرگ مسلمین جهان عید فطر، وعده شرکت ملی مس ایران مبنی بر شروع فعالیت پروژه هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار بازار، در همین راستا فاز یک اسیدپاشی هیپ لیچینگ مجتمع مس سونگون با حضور مدیرعامل مس سونگون و مدیران و معاونان مجتمع بدون برگزاری تشریفات و مراسمات خاص آغاز شد.

معبود عباس زاده مدیرعامل مس سونگون در حاشیه شروع مرحله اسیدپاشی با اشاره به تکمیل بودن پروژه هیپ لیچینگ و همچنین اخذ مجوزات لازم جهت بهره برداری از این پروژه افزود: پروژه هیپ لیچینگ در تمام مراحل خود تکمیل شده است.

وی تمام ادعاهای مربوط به نواقصات مراحل مختلف این پروژه را رد نمود و با حضور تمام عوامل مربوط به پروژه و مستندسازی از تکمیل مراحل مختلف بر تکمیل و آماده بودن پروژه هیپ لیچینگ تاکید کرد و اعلام نمود در روزهای اخیر تمامی مستندات مربوط به تکمیل بودن مراحل مختلف پروژه در رسانه های استان منتشر خواهد شد.

عباس زاده گفت: هیپ لیچینگ پروژه ای محیط زیست دوست بوده و بسیاری از مشکلات زیست محیطی بخاطر دپو اکسید کنسانتره مس را حل نموده و همچنین برای اولین بار در تاریخ سونگون و آذربایجان از طریق این پروژه کاتد مس در مجتمع مس سونگون تولید خواهد شد که این امر باعث انقلاب در صنعت آذربایجان و درآمدزایی و اشتغالزایی بزرگی در استان آذربایجان شرقی خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی اصغرمحمودی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      2 0
      پیشرفت صنعت درآذربایجانشرقی افتخار ساکنین این دیار قهرمان پروراست زنده بادتلاشگران خستگی ناپذیر !