۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
 گزارش مثبت شرکت‌ها، سودآوری بورس را تضمین کرد

گزارش مثبت شرکت‌ها، سودآوری بورس را تضمین کرد

اگر سیاست گذاری اقتصادی به خوبی اتخاذ شود قطعا شاهد روند رو به رشد در همه بازارها از جمله بورس خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، همایون دارابی؛ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و بازار سرمایه، در خصوص دلایل رشد بورس طی روزهای گذشته گفت: خوشبختانه بازار سرمایه شاهد روندی رو به جلو و صعودی است، روندی که امیدواریم در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه داشته باشد. اما آنچه زمینه ساز رشد فعلی بازار شده را بیشتر می‌توان به جبران عقب ماندگی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی نسبت داد که در سال گذشته ثبت شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سایر بازارها در سال گذشته نسبت به بورس رشد قابل توجهی داشتند، اما بورس چنین رشدی نداشت یعنی رشدهایی که در بازار سکه، خودرو، طلا و مسکن تجربه شد در بورس به وقوع نپیوست لذا در حال حاضر شاهد رشد بازار سرمایه هستیم.

همایون دارابی کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه توضیح داد: افزایش ارزش دارایی بنگاه‌های اقتصادی و گزارشات مثبت سود آوری شرکت‌های بورسی در سال گذشته از جمله مواردی است که در سال جدید به ورود پول به بازار و افزایش شاخص کمک کرده اند، بنابراین تاثیر گزارشات سود آوری و ارتقای ارزش بنگاه‌ها کمک قابل توجهی به جبران فاصله‌ی بورس نسبت به سایر بازارهای موازی کرده است.

همایون دارابی معتقد است: اگر سیاست گذاری‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی به خوبی اتخاذ شود و دولت از قیمت گذاری دستوری به جهت حمایت از تولید دوری کند قطعا شاهد روند رو به رشدی در همه بازارها از جمله بورس خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha