۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
راه دسترسی و انشعابات مشکلات مسکن ملی سمنان | مردم مقصر شدند!
بازار پیگیری کرد؛

راه دسترسی و انشعابات مشکلات مسکن ملی سمنان | مردم مقصر شدند!

سمنان- مردم شهرستان سمنان برای راه دسترسی، انشعابات و همچنین ساخت و ساز مسکن ملی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند تا جایی که برخی از آن‌ها حتی مصالح هم به منازل‌شان نمی‌توانند حمل کنند.

بازار، گروه استان‌ها: پس از درج گزارش شامگاه گذشته خبرگزاری بازار استان سمنان مبتنی بر تامین زمین برای مسکن ملی و آمادگی ساخت از سوی دولت در استان، پیام های متعددی از مردم شهرستان های مختلف استان سمنان مانند دامغان و سمنان و حتی میامی به دست ما رسید. پیام هایی که اکثرشان هم گلایه هایی درباره وضعیت مسکن ملی بود.

در یکی از نظرات آمده بود که حتی زیرساخت های کوچه ها و خیابان ها برای ساخت و ساز در مسکن ملی سمنان آماده نیست همچنین از سوی دیگر مردم دامغان اعلام کرده بودند که اصلا زمینی در دیباج برای مسکن ملی در نظر گرفته نشده است در حالی که در برخی شهرهای دیگر حتی مردم مسکن های خودشان را ساخته اند.

وضعیت اما در شهر سمنان قدری متفاوت است چرا که بخشی از کار توسط بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی صورت گرفته اما رها شده است مثلا گریدر راهی را باز کرده، خیابانی را کشیده اما انتهای آن را رها کرده تا جایی که مردم تا نیمه این خیابان تماماً خاکی تردد می کنند و از آن جلوتر نمی توانند بروند.

امکان بردن آب و برق به ساختمان‌ها نیست

علی همتی یک شهروند سمنانی است که در فضای مجازی پیامی را با این متن گذاشته است: «حتی امکان بردن آب و برق به ساختمان در حال ساخت را نداریم آن وقت آقایان از ساخت مسکن ها می گویند طوری که انگار همه چیز سر جایش است و همه سخت در حال کار و کوشش هستند تا مسکن مردم آماده شود!»

مردم با تانکر آب می آورند تا با آن خانه بسازند و این وضعیت اسفناک است

او همچنین در بستر مجازی به پیام خبرنگار بازار این گونه پاسخ داد: مردم برای ساخت و ساز مسکن ملی در سمنان از کابل های چند ده متری و حتی ۱۰۰ متری برق استفاده می کنند تا از اولین تیر برق بتوانند برای جوشکاری و دیگر کارهای ساخت خانه برق بگیرند چرا که اصلا زیرساخت برق وجود ندارد و معلوم نیست کسی که قرار است خانه بسازد، چطور بدون برق می تواند این کار را صورت دهد.

این شهروند سمنانی با بیان اینکه مردم با تانکر آب می آورند تا با آن خانه بسازند و این وضعیت اسفناک است، گفت: شرایط آنقدر وخیم است که برخی خانه ها در همان ابتدای امر، با مشکل تامین آب روبرو شده است، تاکید داشت: مجموع شرایط، واگذاری زمین، اقساط، شرایط تسهیلات که با آن نمی توان خانه ساخت، گرانی و مصالح ساختمانی و ... سبب شده تا من یک نفر از این کار منصرف شوم و اگر به سال قبل بازگردم فرم پرداخت اولیه را امضا نمی کردم.

راه دسترسی و انشعابات مشکلات مسکن ملی سمنان | مردم مقصر شدند!

شهروندان گلایه دارند

از این دست پیام ها بسیار است برای مثال تعداد زیادی از مردم از کرایه ۷۵۰ هزار تومان یک تانکر آن هم بدون هزینه آب، برای انتقال به ساختمان خبر می دهند. برخی دیگر از نیاز آبرسانی می گویند و اذعان دارند که تا صدها متر آن سو تر از شهرک مسکن ملی، حتی آب وجود ندارد تا بتوانند از آن استفاده کنند و این هزینه ساخت و ساز را افزایش داده است.

یکی دیگر از شهروندان نوشته است که از مسیر ترانس و تیر برق تا خانه های بلوک مسکن ملی شهر سمنان ۸۰۰ متر فاصله است و در نتیجه مردم مجبور هستند که سیم های بلندی را کشیده و تا خانه هایشان امتداد دهند در صورتی که اینجا مجل تردد و عبور و مرور تعداد زیادی از خودرو و آدم ها است و می تواند خطرات بسیاری داشته باشد.

از طرف دیگر یکی از مهمترین گلایه های مردم راه دسترسی برای رساندن مصالح به ساختمان های در حال ساخت است. یک شهروند با بیان اینکه راه دسترسی کنونی از میان قطعات مردم رد می شود و اگر فردا روزی، مالک قطعه بیاید و ساخت و ساز را انجام دهد، عملاً دسترسی خانه های پائین دست به راه دسترسی قطع خواهد شد.

کارهایی صورت گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان پیرامون این موضوع به خبرنگار بازار، می گوید: برای آماده سازی مسکن ملی در سمنان، با شهرداری این شهر دو الی سه ماه است که تفاهم نامه ای را منعقد کرده ایم تا شهرداری کارهای مرتبط به آماده سازی آن را انجام دهد.

خدمات زیربنایی شامل انعشاب آب و برق و ... مورد پیگیری قرار گرفته است

مهدی رجبی با بیان اینکه شهرداری سمنان کارهایی را هم در این زمینه انجام داده است، گفت: شهرداری یک کانکس را نیز در منطقه مسکن ملی شهر سمنان دایر کرده که بتواند به مطالبات مردم رسیدگی کند ما نیز از شهرداری خواسته این که این کانکس را قدری فعال تر کرده و یک نیرو برای رسیدگی به مشکلات مردم قرار بدهد تا متقاضیان اگر در ارتباط با آماده سازی زمین ها و یا کدهای ارتفاعی مشکلاتی دارند، به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خدمات زیربنایی شامل انعشاب آب و برق و ... مورد پیگیری قرار گرفته است، تاکید کرد: جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه انجام شده و نهایتاً با بازدیدی که از مکان صورت گرفته تصمیماتی گرفته شده است اما مشکل آنجا این است که تعدادی از متقاضیانی که در حال ساخت و ساز هستند، مصالح خودشان را در معابر تخلیه کرده اند که مقرر شد این افراد نسبت به جابجایی مصالح اقدام کنند و شهرداری هم کمک کند تا کار مشخص شدن معابر زودتر انجام گیرد تا حداقل مکان معابر معلوم باشد.

راه دسترسی و انشعابات مشکلات مسکن ملی سمنان | مردم مقصر شدند!

مردم بازهم مقصر شدند

عامل این مشکلات هم مانند برخی دیگر از مسائل استان مانند بیکاری، گرانی، تلاطم های ارزی و ... به زعم مسئولان، مردم هستند. در این فقره نیز گویا مردم مقصر هستند که چند کامیون سن و ماسه را در خیابان ها ریخته اند حال آنکه کسی نمی گوید که مگر آنجا خیابان بندی مشخصی هم شده است؟!

از سوی دیگر مقصود مسئولان استانی از خیابان یک راه خاکی صاف است که در نقشه قرار است بعداً خیابان باشد لذا این تصور نباید پیش بیاید که مردم مصالح ساختمانی را روی یک آسفالت درجه یک ریخته اند! در نهایت باید گفت که گویا مسکن ملی هم مانند دیگر وعده های دولت سیزدهم آنطور که مسئولان می گویند، پیش نمی‌رود و لذا نیاز به هم افزایی بیشتر مسئولان است.

مسئولان قدری مسئولیت پذیر باشند

مسئولانی که اگر قدری مسئولیت پذیر باشند می توانیم شاهد کاسته شدن مشکلات مردم در تامین زمین باشیم چرا که طرح های مسکن دولتی با حذف سهم زمین از سبد مسکن خانوار، فرصت خوبی برای کوتاه کردن فاصله خانواده های متوسط با خانه دار شدن است به شرط آنکه قدری مسئولیت پذیری نیز در بین مسئولان ذی صلاح وجود داشته باشد.

قطعه بندی و دیگر هیچ!

شهرداری و بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی سه ارگانی هستند که در تفاهم نامه می بایست یکی کوچه ها و معابر را مشخص و مجوزها را بدهد دیگری تسطیح زمین ها را صورت دهد و آنها را قطعه بندی کند و آن دیگری هم نسبت به اقدامات عمرانی مبادرت ورزد اما گویا دست آخر باز هم مردم مقصر شدند که کوتاهی کرده اند.

شما می توانید گزارش‌های مرتبط با مسکن ملی استان سمنان را در بازار در لینک‌های زیر مطالعه کرده و برای ما در بخش نظرات شما، پیام های خودتان را بگذارید.

تامین زمین برای مسکن ملی در استان سمنان | ۱۴۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود * مناقشه برای تامین آب در شهر جدید ایوان‌کی | مسئولان یکدیگر را مقصر می‌دانند * سهم استان سمنان از مسکن ملی ۶۰هزار واحد است | کمبود زمین مانع ویلایی سازی

کد خبر: ۲۱۶٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha