۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

وقتی به نحوه ساخت یک ویلا فکر می کنیم، در مورد کاربرد آن تعجب می کنیم. در مورد این مقاله، ما در مورد ویلاها صحبت خواهیم کرد.

وقتی به نحوه ساخت یک ویلا فکر می کنیم، در مورد کاربرد آن تعجب می کنیم. در مورد این مقاله، ما در مورد ویلاها صحبت خواهیم کرد، خانه هایی که عموماً برای تعطیلات، استراحت در نظر گرفته شده اند که در محیط های روستایی یا در حومه شهرها قرار دارند..

راهنمای گام به گام فرآیند ساخت یک ویلا جدید

به یاد داشته باشید که روند ساخت ویلا می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر و سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد، به خصوص اگر در حال ساختن یک ویلا سفارشی پیچیده هستید. حتماً از سازنده خود در مورد سیاست ها و رویه های خاص آنها سؤال کنید.

آماده سازی زمین و فونداسیون

یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

اغلب، آماده سازی  زمین و کار فونداسیون توسط یک تیم انجام می شود، اما ممکن است در زمین های جنگلی اینطور نباشد. کارگران  با استفاده از بیل مکانیکی  زمین را از صخره ها، آوارها و درختان برای ساخت ویلا پاک می کنند و در صورت لزوم از سیستم سپتیک مراقبت می کنند.

 تیم زمین را تراز می کند، قالب چوبی را که به عنوان الگوی فونداسیون عمل می کند،قرار می دهد و سوراخ ها و ترانشه ها را حفر می کند. 

پایه ها (سازه هایی که به عنوان رابط بین ویلا و زمینی که روی آن قرار دارد) نصب می شود. اگر قرار است ویلا شما چاه داشته باشد در این مرحله حفر می شود.

اگر ویلا دارای زیرزمین باشد، چاله حفر می شود، پایه ها شکل می گیرد و پایه ها ریخته می شود و دیوارهای پی تشکیل می شود و دوباره پایه ها ریخته می شود. 

اگر در مورد نصب دال های بتنی در سطح زمین باشد، پایه ها حفاری شده، قالب بندی شده و بتن ریخته می شود

. سطح بین پایه ها تسطیح شده و تاسیسات برای خدمات ساخته شده است (به عنوان مثال، شیارهای لوله های زهکشی و تاسیسات الکتریکی). و دال بتنی ریخته می شود.

هنگامی که بتن در سوراخ ها و ترانشه ها ریخته شد، زمان گیرش یا سفت شدن آن نیاز است. در این مدت هیچ فعالیتی در محل ساخت و ساز انجام نخواهد شد.

پس از گیرش بتن، تیم یک عایق ضد آب را روی دیوارهای فونداسیون اعمال می کند. زهکشی، فاضلاب و شیر آب و هرگونه لوله کشی که باید روی دال طبقه اول یا کف زیرزمین قرار گیرد را نصب می کند. و سپس حفره اطراف دیوار فونداسیون با خاک قبلاً حفاری شده پر می شود.

بازرسی شماره 1: پس از تکمیل فرآیند تنظیم، یک بازرس شهری از زمین بازدید می کند تا مطمئن شود که اجزای فونداسیون مطابق با کد هستند و به درستی نصب شده اند. بازرسی بسته به نوع فونداسیون می تواند تکرار شود. سازنده شما قالب را برداشته و شروع به هماهنگی مرحله 2، مرحله قاب بندی می کند.

یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

اتمام سازه

سیستم های کف، دیوار و سقف (که در مجموع به عنوان پوسته یا اسکلت خانه شناخته می شوند) ساخته می شوند دیوارها و سقف  وصل می شود و پنجره ها و درهای بیرونی نصب می شوند.

نصب کامل لوله کشی، سیستم های برق و HVAC

پس از تکمیل  اسکلت، سقف را می توان نصب کرد. در همان زمان، پیمانکاران لوله کشی و برق شروع به اجرای لوله ها و سیم کشی ها از طریق دیوارهای داخلی ، سقف و کف می کنند. خطوط تخلیه و هواکش و همچنین خطوط آبرسانی برای هر وسیله نصب شده است

لوله کشی برای سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) نصب شده است. لوله های هواکش تهویه مطبوع از طریق سقف نصب می شوند و عایق روی کف، دیوارها و سقف قرار می گیرد.

پس از نصب سقف، ویلا در نظر گرفته می شود

. برقکار پریزهای پریزها، چراغ ها و کلیدها را نصب می کند و سیم ها را از پانل شکن به هر پریز می کشد. سیم کشی سیستم های تلفن، تلویزیون و موسیقی در این کار گنجانده شده است.

شایان ذکر است که کانال‌های تهویه مطبوع و لوله‌کشی معمولاً قبل از سیم‌کشی نصب می‌شوند، زیرا اجرای سیم‌ها در اطراف لوله‌ها و کانال‌ها آسان‌تر از بالعکس است.

بازرسی های 2، 3 و 4: کارهای ناخالص سازه، لوله کشی، و سیستم های الکتریکی و مکانیکی برای تأیید انطباق با قوانین ساختمان بازرسی می شوند. به احتمال زیاد این سه بازرسی متفاوت خواهد بود. حداقل بازرسی سازه باید جدا از بازرسی سیستم های الکتریکی و مکانیکی انجام شود.

نصب عایق

عایق بندی نقش کلیدی در ایجاد آب و هوای داخلی راحت تر و منسجم دارد و در عین حال به طور قابل توجهی بهره وری انرژی خانه را بهبود می بخشد. یکی از مهمترین ویژگی های عایق، عملکرد حرارتی آن است که نشان می دهد مواد چقدر در برابر انتقال حرارت مقاومت می کنند. 

اکثر خانه ها روی تمام دیوارهای خارجی و همچنین اتاق زیر شیروانی و هر طبقه بالای زیرزمین ناتمام یا فضاهای خزنده عایق هستند.

رایج ترین انواع عایق های مورد استفاده در خانه های جدید فایبرگلاس، سلولزی و فوم هستند. بسته به منطقه و آب و هوا، سازنده شما ممکن است بلوک های بتنی؛ ورق های فوم یا فوم سفت و سخت؛ قالب بتن عایق (ICF)؛ اسپری فوم؛ و پانل های عایق سازه  (SIP)

عایق که به صورت برش یا رول عرضه می شود، نمونه ای از ساخت و سازهای جدید است. همینطور عایق دمیده و شل پر شده که از فایبرگلاس، سلولز یا ذرات پشم معدنی تشکیل شده است

. یکی دیگر از گزینه های عایق، فوم مایع، می تواند اسپری، فوم در محل، تزریق یا ریختن شود. اگرچه فوم مایع نسبت به عایق سنتی batt هزینه بیشتری دارد، اما فوم مایع می تواند کوچکترین حفره ها را پر کند و یک مانع هوایی موثر ایجاد کند.

فایبرگلاس معمولاً در دیوارهای جانبی، اتاق زیر شیروانی، کف، فضاهای خزنده، سقف های بلند و زیرزمین نصب می شوند

در مناطقی که عایق‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند، مانند دیوارهای زیرزمین، ورق‌های عایق گاهی اوقات دارای پوشش خاصی مقاوم در برابر شعله هستند.

تکمیل نصب دیوار خشک و بافت داخلیشروع اتمام های بیرونی

پیمانکاران شروع به نصب اقلام تکمیلی بیرونی مانند آجر، گچ، سنگ یا سایدینگ می کنند.

یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

تکمیل جزئیات داخلی; جاده های دسترسی

درهای داخلی، قرنیزها، چهارچوب درها، قاب پنجره ها، قالب ها، نرده های پله و سایر عناصر تزئینی به همراه کابینت، روشویی و برای شومینه و غیره نصب شده است. 

به دیوارها یک لایه نهایی رنگ داده می شود و در صورت وجود کاغذ دیواری اعمال می شود.

معمولاً  راهروها و پاسیوها در این مرحله انجام می شود

. بسیاری از سازندگان ترجیح می دهند قبل از ریختن بتن برای راهروها تا پایان پروژه صبر کنند زیرا ماشین آلات سنگین (مانند کامیون تحویل دیوار خشک) می تواند به بتن آسیب برساند. اما برخی از سازندگان به محض پایان کار فونداسیون، برای راهروها بتن می ریزند تا وقتی صاحبان خانه از

سایت بازدید می کنند کفش هایشان گل آلود نشود.

نصب و راه اندازی پوشش کف و کانتر; تکمیل درجه بندی بیرونی

کاشی و سرامیک، وینیل یا کفپوش چوبی علاوه بر کانتر یا میز کار نصب می شود. درجه بندی پایان بیرونی برای اطمینان از زهکشی مناسب به بیرون از خانه و آماده سازی محوطه برای محوطه سازی یا محوطه سازی تکمیل می شود.

تکمیل تنظیمات مکانیکی. نصب لوازم حمام

لامپ، پریز و کلید نصب شده و نصب تابلو برق به پایان رسیده استتجهیزات HVAC نصب شده و دریچه ها تکمیل شده است. سینک، سرویس بهداشتی و شیرآلات قرار داده شده است.

نصب آینه، درب دوش و تکمیل کف پایان محوطه سازی در مناطق بیرونی

آینه ها، درب های دوش و فرش نصب شده و به دنبال آن نظافت نهایی انجام می شود. درختان، درختچه ها و چمن کاشته شده و سایر کارهای محوطه سازی تکمیل شده است.

بازرسی شماره 5: یک مسئول آیین نامه ساختمان، بازرسی نهایی را انجام می دهد و گواهی سکونت  را صادر می کند. اگر در حین بازرسی عیوب پیدا شد، می توان برای اطمینان از اصلاح آنها، بازرسی بعدی را برنامه ریزی کرد.

سازنده شما آخرین بازدید از خانه جدیدتان را به شما خواهد داد تا شما را با ویژگی ها و عملکرد سیستم ها و اجزای مختلف آشنا کند و مسئولیت های تعمیر و نگهداری، جزئیات پوشش گارانتی و رویه های مربوطه را توضیح دهد. 

این همان چیزی است که اغلب به عنوان کارهای  پیش از تسویه حساب می گویند. همچنین فرصت خوبی برای تشخیص مواردی است که نیاز به اصلاح یا تعدیل دارند، بنابراین باید مراقب باشید

. سطوح پیشخوان، وسایل، کف و دیوارها را برای آسیب احتمالی بررسی کنید. اختلافات گاهی اوقات به این دلیل پیش می‌آید که مالک خانه پس از نقل مکان، نقصی را در یک کانتر کشف می‌کند و هیچ راهی برای اثبات اینکه آیا این عیب توسط خدمه سازنده یا جابجایی‌های صاحب خانه ایجاد شده است وجود ندارد.

یک ویلا چگونه باید ساخته شود؟

کد خبر: ۲۱۶٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha