۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
تامین زمین برای مسکن ملی در استان سمنان | ۱۴۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود
گزارش بازار؛

تامین زمین برای مسکن ملی در استان سمنان | ۱۴۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود

سمنان- مسئولان می‌گویند که زمین برای ساخت مسکن ملی در اکثر شهرهای استان سمنان تامین و حتی در آینده نزدیک یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده، به بهره برداری نیز خواهد رسید.

بازار، گروه استان‌ها: نشست پیگیری شرایط حاکم بر مسکن ملی در استان سمنان در بخش های خود مالک ساز، مسکن تعهدی ارگان ها نهادهایی مانند قرارگاه امام حسن(ع) و ... و همچنین مسکن صنایع و کارخانه های استان سمنان با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان برگزار شد.

قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۳۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان سمنان و ۳۰ هزار واحد هم در شهر جدید ایوانکی ساخته شود تا بتواند جمعیت سرریز تهران را در درون خود جای دهد. این طرح همچنین کمک می کند تا هزینه زمین کاهش یافته و در نتیجه مردم سریع تر مالک خانه شوند.

پیگیر مسائل هستیم

استاندار سمنان در نشست پیگیری مسائل مسکن ملی این استان با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع)، ستاد اجرایی فرمان امام(ه)، بنیاد مستضعفین، بسیج و بنیاد مسکن و کمیته امداد و ... در دست اجرا است اما متولیان امر در حوزه احداث مسکن، اقدامات را بیش از پیش با جدیت دنبال کنند، گفت: مجتمع شش واحدی در حال ساخت خیر ساز نهضت ملی مسکن از جمله این اقدامات است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه استانداری در بحث ویلایی سازی هیچ مخالفتی ندارد، تاکید کرد: در اکثر شهرهای استان سمنان زمین مورد نیاز برای مسکن ملی تامین شده است همچنین امور در حوزه واحدهای مسکونی خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن در استان با جدیت دنبال خواهد شد.

زمین مورد نیاز جهش تولید مسکن در اکثر شهرهای استان تامین شده است

وی با بیان اینکه برای راحتی مردم در ساخت خانه ها، به شهرداری ها تاکید شده تا همکاری خوبی را داشته باشند و همچنین انشعاب آب، برق و گاز به صورت موقت در اختیار پیمانکاران برای اجرای پروژه های احداث مسکن ملی در استان قرار می گیرد، گفت: بانک ها نیز تسهیلات را توزیع خواهند کرد که بتوانند بهتر خدمات بدهند.

تامین زمین برای مسکن ملی در استان سمنان | ۱۴۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود

۱۴۰۰ واحد افتتاح می شود

از سوی دیگر یکی از مباحث مطرح شده در این نشست این است که بالغ بر حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طی یک برنامه افتتاح همزمان با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری در آینده نزدیک در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

مشکل اما اینجا است که در دو الی سه شهر کم جمعیت در استان سمنان، دولت با مشکل کمبود زمین روبرو شده که البته مسئولان استان سمنان اعلام کرده اند که در حال پیگیری برای تامین زمین های آن ها هستند یکی از روش هایی که دولت بر آن تاکید دارد تا بتواند زمین مورد نیاز مسکن ملی را تامین کند، تغییر کاربری است.

تامین زمین مورد نیاز

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز پیرامون مسکن ملی گفت: زمین مورد نیاز جهش تولید مسکن در اکثر شهرهای استان تامین شده و در دو الی سه شهر مشکلات کمبود زمین وجود دارد که پیگیر آن هستیم.

مهدی رجبی با بیان اینکه در برخی از این شهرها که امکان تامین زمین برای خانه های ویلایی وجود داشت، اقدامات لازم را در کمیسیون ماده پنج صورت داده ایم تا متقاضیان بتوانند خانه های مسکن ملی را به صورت ویلایی بسازند، افزود: از جمله این شهرها امیریه و دیباج هستند که این اقدام صورت گرفته است.

سال گذشه ۲۰۱ واحد مسکونی توسط مردم ساخته شد

وی با بیان اینکه برخی متقضیان زمین گروهی را دریافت و در مراحل ساخت قرار دارند، ابراز کرد: تعدای از مسکن ملی در استان سمنان به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

آغاز ساخت و سازها از سال ۱۴۰۱

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان نیز در این نشست گفت: از یک هزار و ۵۳۶ فقره تسهیلات واحد های روستایی ۸۵۰ متقضی تسهیلات را دریافت و شروع به ساخت واحد های مسکونی خود کردند، گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد تکمیل این واحد ها باشیم.

علیرضا فلاحی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در ۱۱ شهر استان سمنان ساخت و ساز خانه در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است، بیان داشت: سال گذشه ۲۰۱ واحد مسکونی توسط مردم ساخته شد و امسال نیز ساخت ۵۵۳ واحد در برنامه قرار دارد.

به گزارش بازار، حال باید دید که در نهایت سرنوشت نهضت ملی مسکن چه می شود آیا می توانیم شاهد باشیم که این مسکن ها به زودی تحویل مردم شوند؟ از سوی دیگر آیا زمین در شهرهایی مانند دیباج بالاخره تامین خواهد شد تا مردم بتوانند مسکن خود را بسازند؟

کد خبر: ۲۱۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      0 0
      فکری برای استان مرکزی وشهرستان ساوه که قطب صنعتی هستن بکنید
    • کدخدایی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      ما2ساله ثبت نام کردیم مسکن ملی رو،1ساله که 40میلیون واریز کردیم،دارای 3فرزندهم هستیم،الان که برای فرزند سوم زمین رایگان میدن به ما میگن مسکن ملی روانصراف بدین تا زمین ثبت نام کنین،واقعا انصافه؟؟؟مستاجر هم هستیم با ۳فرزند و خونه و زمین و...هم نداریم