۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
رکورد صادرات چای ایرانی زده شد

رکورد صادرات چای ایرانی زده شد

به گفته گمرک ایران صادرات چای ایرانی در سال گذشته به بیش از ۴۴ میلیون دلار رسید، که در تاریخ صادرات چای ایرانی بی سابقه بود.

به گزارش بازار، بر اساس آماری گمرک، در سال گذشته صادرات چای ایرانی به ۴۴.۲ میلیون دلار به ۲۶ کشور رسیده و واردات این محصول با ۶۶۵ میلیون دلار از ۱۰ کشور بوده است. بیشترین رکورد صادرات چای ایرانی پیش از این مربوط به سال ۱۳۹۳ با حدود ۳۵۶۱۳ تن بود.

صادرات چای سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴.۸ درصدافزایش یافته است و واردات این محصول نیز در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن ۴۵.۹ درصدی افزایشدارد.

در سال گذشته حدود ۲۶ هزار تنی چای در کشور تولید شد که حدود ۱۰ هزار تن آن صادر شد. سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن چای در کشور مصرف می‌شود که در سال گذشته حدود ۲۶ هزار تن این محصول در کشور تولید شده است که به دلیل یارانه دریافتی تولید و قیمت مناسب ۳۸ درصد آن صادر شده است.

از مشکلات صنعت چای کشور به توسعه شبکه آبیاری نوین، افزایش ضریب مکانیزاسیون، تسهیلات نوسازی کارخانجات و ماشین آلات فرآوری و برندسازی می‌توان اشاره کرد که با سرمایه گذاری می‌توان برای رفع آن اقدام کرد و میزان تولید این محصول را در کشور افزایش داد.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha