۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
جایگزینی کمباین های نو با فرسوده | وام ۴ درصدی به کشاورزان گلستانی اعطا می شود
رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان

جایگزینی کمباین های نو با فرسوده | وام ۴ درصدی به کشاورزان گلستانی اعطا می شود

 گرگان- رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به طرح جایگزینی کمباین های نو با فرسوده، گفت: برای نوسازی این ناوگان تسهیلات چهار درصدی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، مریم برزنونی اظهار کرد: طرح جایگزینی کمباین های نو با فرسوده در گلستان به عنوان یکی از استان های پایلوت آغاز شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان افزود: حدود سه هزار دستگاه کمباین در استان وجود دارد که این میزان حدود یک ششم دستگاه های موجود در کشور است.

برزنونی با بیان این نکته که عمده تولید کمباین در کشور توسط کمباین سازی ایران انجام می شود، یادآورشد: تعداد محدودی از کمباین‌ها وارداتی هستند که در سال های اخیر به مجموعه ناوگان برداشت کشور افزوده شده‌اند.

وی ضمن بیان اینکه برداشت محصولات کشاورزی در گلستان از دهه آخر اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا معاینه فنی کمباین‌ها از اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به ریزش محصول در برخی از دستگاه های کمباین، تصریح کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعطای تسهیلات بانکی برای خرید قطعات و بازسازی کمباین‌ها به فعالان این حوزه در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

وی افزود: تسهیلات اعطایی به کمباین‌داران با کارمزد چهار درصد بوده و برای ۱۰ درصد از کمباین‌های استان پیش‌بینی شده است.

برزنونی ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله برای این امر پیش‌بینی شده و کمباین‌دارانی که برای خرید قطعات دستگاه خود با مشکل مواجه هستند، می‌توانند برای دریافت آن به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha