۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
واگذاری زمین به مردم براساس گزارش وزارت راه شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد

واگذاری زمین به مردم براساس گزارش وزارت راه شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارش وزارت راه در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص اخذ اسناد اراضی مازاد دستگاه‌ها حدود ۵ هزار هکتار اخذ شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، گفت: این نشست با هدف بررسی سوالات نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی و ارائه گزارش وی از عملکرد چند ماهه خود در حوزه ساخت مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار شده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای جلسه سه تن از نمایندگان مجلس شامل آقایان، آقا میرسلیم نماینده مردم تهران، علیزاده نماینده مردم مراغه و کوهساری نماینده مردم آزاد شهر، سوالات خود را پیرامون بافت های فرسوده و مقاوم سازی بنا های نا ایمن و ناپایدار سطح کشور به ویژه شهر تهران، احداث راه آهن مراغه و نیز تکمیل آزاد راه آزادشهر و احداث رادار هواشناسی این منطقه مطرح و وزیر و معاونان مربوطه نیز ضمن ارائه پاسخ های لازم به نمایندگان، قول تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی را دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از طرح سوال نمایندگان، وزیر راه گزارشی از عملکرد مجموعه خود در حوزه تامین مسکن، تکمیل و تحویل مساکن مهر، احیای بافت های فرسوده و مقاوم سازی خانه های روستایی و نیز عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ارائه کرد.

وی اظهار کرد: مطابق با گزارش ارائه شده بیش از ۲۹ هزار هکتار مساحت اراضی نهایی شده برای طرح نهضت ملی مسکن بوده و حدود ۲۰ هزار هکتار نیز در حال سیر مراحل قانونی جهت الحاق به طرح است که جمع کل ظرفیت واحد پذیری اراضی نهایی شده حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است. از این رو وزارت راه در حوزه زمین شرایط مطلوبی دارد و تنها چند شهر کشور از جمله کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص در این مورد با مشکل مواجه هستند که قرار است از بخش خصوصی تهیه و به طرح اضافه شود.

ایری تاکید کرد: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص اخذ اسناد اراضی مازاد دستگاه‌ها حدود ۵ هزار هکتار با تاکید رئیس جمهور در شورای عالی مسکن اخذ شده است. این میزان تا قبل از دستور رئیس جمهور مبنی بر همکاری دستگاه‌های دولتی حدود ۵۰۰ هکتار بود. همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن نیز حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی به محدوده شهرها الحاق شده است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین در این نشست در خصوص مصوبات جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شده مطالبی بیان شد، یکی از موضوعات مهم در این جلسه احداث شهر های جدید در نوار ساحلی جنوب بود که از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق گزارش های ارائه شده وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری ۱۳۶ هزار قطعه زمین در قالب انفرادی و گروهی به مردم جهت ساخت خانه اقدام کرده است. یکی از سیاست های اخیر وزارت راه با حضور اقای بذرپاش ساخت خانه توسط مردم بوده و در همین راستا نیز اقدامات مناسبی انجام داده است. البته طبق گفته وی در ماه‌های اخیر واگذاری زمین به مردم شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه، عملکرد نا مناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی بوده که همواره چالش اصلی طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رفته است که البته طبق گزارش های ارائه شده و پس از دستور رئیس جمهور و قول همکاری بیشتر بانک‌ها، در ماه‌های اخیر شاهد بهبود روند پرداخت تسهیلات خواهیم بود.

ایری خاطرنشان کرد: در نهایت گزارش ها ارائه شده نشان دهنده روند مثبت در ماه‌های اخیر است که امیدواریم ادامه دار باشد و ضمن اصلاح برخی از مسیرهای غلط در ماه‌های گذشته، مشکل مردم با امیدی که به اجرای این طرح بسته اند حل شود. /

کد خبر: ۲۱۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آشنا IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      3 0
      تنها واگذاری قطره چکانی دردی از مردم دوا نمیکند باید قیمت زمین و مسکن توکشور شکسته شود تاپشت سرآن تورم مهار صورت پذیرد هرچه وقتکشی باعث وخیمتر شدن اوضاع اقتصادی ونارضایتی بیشتر مردم میشود
    • علی همتی۰۹۱۹۹۳۶۷۴۴۶ IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 0
      بخدا اگه دولت بخادهمه مستجرین خانه دارمیشن این همه زمین خالی ،تقسیم کنن به هرچهارنف ۷۰متربدن خوده مستجرباپول خودشون میسازن قیمت خانه هم میادپایین بس خوده دولت بخادمیشه من توفردیس مسجرم چقدرزمین خالی است