۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
حق التدریس معلمان با وجود الزام قانونی به صورت ماهانه پرداخت نشد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

حق التدریس معلمان با وجود الزام قانونی به صورت ماهانه پرداخت نشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر لزوم پرداخت معوقات معلمان به ویژه در حوزه رتبه بندی و حق التدریس معلمان، گفت: حق التدریس معلمان با وجود الزام قانونی به صورت ماهانه پرداخت نشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی با اشاره به بررسی تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه که در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد، گفت: این دستور کار برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه مربوط به معوقات رتبه بندی، پرداخت حق التدریس‌ها، اضافه کاری‌ها و مطالبات معلمان خارج از کشور بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تاریخ اجرای قانون رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ بوده ولی تا کنون معوقات سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده است، تصریح کرد: این معوقات شامل فرهنگیان مشغول به تدریس و بازنشستگان مشمول قانون می‌شود که باید هرچه سریع‌تر با تعامل بین سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

حق وردی یادآور شد: از سوی دیگر مجلس در سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت ماهانه اضافه کاری و حق التدریس فرهنگیان داشت که این ارقام نیز نه تنها ماهانه پرداخت نشد، بلکه پس از ۴ ماه تأخیر در فروردین ۱۴۰۲ پرداخت شد.

وی افزود: یکی از راه‌های جبران کمبود معلم، اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته است تا با فعالیت بیشتر آن‌ها مشکل آموزش و پرورش حل شود. قطعا برای این فعالیت فوق برنامه معلمان باید مشوق‌هایی داشته باشیم یا حداقل حاصل زحمات آن‌ها را به صورت ماهانه و به موقع بپردازیم ولی این پرداختی‌ها نیز با تأخیر انجام می‌شود و انگیزه‌ای برای معلم باقی نمی‌گذرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: از سوی دیگر معوقات متفرقه دیگری نیز مثل حق الزحمه امتحانات و حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور نیز وجود دارد که باید دید دولت برای ساماندهی این موارد چه برنامه‌ای دارد.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالله IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      با سلام و ادب، تو همه سایت ها ،خبر از همه جا هست بجز خبر تبدیل وضعیت ما بیچاره های خرید خدمات آموزش و پرورش. لطفا یه خبر خوشحال کننده هم برای ما بذارید،با تشکر
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      #واقعا_سخته_میدونم #برای_یک_معلول_مسعولان_محترم_سازمان_بهزیستی وووو_???????? با سلام #مسعولان_محترم ما معلولان بدون سهام عدالت جامانده از سال ۱۴۰۱اطلاع رسانی میکنید  امروز فردا واریز میکنیم واریز کنید خب والله ...مسعولان خواهش میکنیم با مردم صادق باشید سرپرست خانواده هستم با ۳ معلولیت شدید بدون خونه مستاجر اداره بهزیستی هستم از بهزیستی کفتند کمک گرایه خونتون واریز میکنیم ...اما  هنوز خبری نیست هرسال یک بار میگن ثبت نام کنید خونه میدیم ولی انگار نه انگار  برای خونه دار شدن ولی مسعولان میدونند  و زیاد چیزهای ما معلولان بدرستی واریز نمیشه حدود ۲۵سال میشود از بیماری معلولیت ۳ گانه درد رنج میبرم با دارو دکترای عصاب روان و همیشه در  رنج‌ زندگیمون سپری میشه و حدود ۷سال میشود برای یک #سمعک درخواست کردم وخیلی حضوری هم پیگیرش شدم تنها برام این جواب میدن امروز فردا ...توان خریدشم ندارم اگه داشتم نیازی نبود بهزیستی درخواست بدم کاری نداره برای بعضی ها سمعک‌من انگار یک لیوان آب خوردنه ولی من معلول توان خریدش ندارم  پیش خانواده بچه ها شرمنده هستیم شما را به خدا با معلولان و حق حقوقشان رو راس