۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳
 انحلال بانک‌های ناتراز شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشد
کارشناس مسائل اقتصادی:

انحلال بانک‌های ناتراز شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: انحلال بانک‌های ناتراز هشداری خواهد بود به سایر بانک‌ها که آن‌ها هم وضعیت نقدینگی خود را بهبود ببخشند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رسول جاویدی، کارشناس اقتصادی گفت: در اقتصاد ایران بانک‌ها به عنوان پایه و زیر بنای اقتصاد شناخته می‌شوند و بخش اعظمی از اقتصاد ما بر اساس سیستم بانکداری چیده شده است.

وی ابراز داشت: بانک‌ها با توجه به خلق پولی که دارند، می‌توانند بر اقتصاد ما تاثیر به سزایی داشته باشند، بنابراین می‌توانیم بگوییم که نقش بانک‌ها در اقتصاد بسیار بالا است.

این تحلیل گر بازارهای مالی عنوان کرد: بنابراین مسائل و مشکلاتی که بانک‌ها با آن گریبان گیر خواهند شد، به کل اقتصاد سرایت خواهد کرد، به همین دلیل وقتی که صحبت از انحلال بانک‌ها می‌شود، نیاز است تا به نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه رجوع کنیم و با دقت بالایی این اقدام را انجام دهیم.

این فعال بازارهای مالی ابراز داشت: در گذشته تجربه ادغام بانک‌ها و همچنین ادغام موسسات پولی غیر مجاز با بانک‌ها را داشته ایم و این ادغام‌ها موجب شد وضعیت این موسسات و بانک‌ها بهبود یابد، در نهایت ادغام بانک‌ها نتایج مثبت در بر داشت.

وی افزود: با توجه به تجربه مثبت ادغام بانک‌ها می‌توان انتظار داشت که انحلال بانک‌ها نیز اثرات مثبت اقتصادی در پی خواهد داشت.

جاویدی در پایان تاکید کرد: اگر عواقب انحلال یک بانک را بپذیریم، این هشداری خواهد بود به سایر بانک‌ها که آن‌ها هم وضعیت نقدینگی خود را تراز کنند تا عامل برهم خوردن نظم اقتصاد نشوند.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha