۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
لطمه قیمت‌گذاری دستوری به تحقق شعار سال
عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان نوین‌نگر آسیا مطرح کرد

لطمه قیمت‌گذاری دستوری به تحقق شعار سال

چهره نگار، عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان نوین‌نگر آسیا گفت: یکی از اصول اولیه اقتصاد، پذیرش مکانیزم بازار و قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضاست. قیمت‌گذاری دستوری به اقتصاد کشور لطمه می‌زند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، اشکان چهره نگار عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان نوین‌نگر آسیا بیان کرد: یکی از اصول اولیه اقتصاد، پذیرش مکانیزم بازار و قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضاست. قیمت‌گذاری دستوری به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و اگر به دنبال تحقق شعار امسال یعنی مهار تورم، رشد تولید هستیم، بهتر است به اصلاح سیاست‌ها و اقداماتی که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، بپردازیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مصداق بارز آسیب‌های قیمت‌گذاری دستوری را می‌توان در صنعت خودرو مشاهده کرد. اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد فقط رانت و فسادی ایجاد کرد که ثمره‌ای جز تحمیل ضرر و زیان به خودروسازان و تحریک تقاضای سوداگرانه در بازار خودرو نداشت.

چهره نگار در ادامه گفت: مادامی که نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود، انتظار رشد و رونق و شکوفایی در بخش تولید کشور نمی رود. متاسفانه سیاست‌گذاری‌ها در چند سال گذشته، به نحوی بوده که اکثر مردم به جای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، به دنبال دلالی و سوداگری در بازارهای مختلف هستند. تا زمانی که سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر نداشته باشند که با سرمایه‌گذاری در حوزه تولید بازدهی مورد انتظار خود را کسب خواهند کرد، این وضعیت تداوم داشته و رشد و شکوفایی در اقتصاد کشور نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۶٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha