۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
نان در یزد گران نمی‌شود
فرماندار یزد خبر داد؛

نان در یزد گران نمی‌شود

یزد- مدرسی، فرماندار یزد با بیان اینکه آرد نانوایی ها یارانه ای است، گفت: برنامه ای برای افزایش قیمت نان های نوع یک و دو در یزد وجود ندارد.

سید محمدرضا مدرسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آرد همه نانوایی ها یارانه ای است، ولی میزان یارانه تخصیصی به آنان متفاوت است، اظهار داشت: آرد نوع ۱و ۲ بیشترین میزان یارانه را می گیرند و برنامه ای برای افزایش قیمت این نان ها وجود ندارد.

وی افزود: آرد صنف و صنعت کمترین میزان یارانه را دارد که تنها سه نانوایی در شهر یزد از این آرد استفاده می کنند که در آینده ای نزدیک قیمت نان این نانوایی ها نیز تعیین می شود.

فرماندار یزد در مورد سهمیه آرد نانوایی ها نیز تاکید کرد: کارگروه آرد و نان دیگر نقشی در سهمیه آرد نانوایی ها ندارد، میزان سهمیه هر نانوایی شناور و بر اساس پخت و تطابق با تراکنش دستگاه کارتخوان آن تعیین می شود.

مدرسی همچنین سلیقه مردم یزد را نان تنوری تافتون ذکر و عنوان کرد: دستگاه های متنوع پخت نان وجود دارد که انواع مختلفی از نان را پخت می کنند ولی با وجود تنوع گسترده، بر سر سفره مردم یزد نان تافتون تنوری است.

فرماندار یزد همچنین از صدور مجوز نانوایی در درگاه ملی مجوزها از هفته پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: صدور مجوز نانوایی از این پس غیرحضوری و از طریق درگاه ملی مجوزهاست و اگر مدارک فرد متقاضی کامل باشد در مدت کوتاهی مجوز صادر می شود البته تاکنون درخواستی از درگاه ملی مجوزها برای تخصیص سهیمه آرد به کارگروه آرد و نان معرفی نشده است.

مدرسی بیان کرد: ۱۹ نفر در سال گذشته و پیش از عملیاتی شدن درگاه ملی مجوزها درخواست صدور مجوز نانوایی را به کارگروه آرد و نان ارائه کردند که از این تعداد به ۹ درخواست رسیدگی و به آنان آرد تعلق گرفته است و بقیه در هفته جاری در کارگروه آرد و نان تعیین تکلیف می شوند.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha