۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران تا پایان ۱۴۰۲

توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران تا پایان ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه متروی پایتخت در سال جاری با تکمیل خط ۶ و ۷ به اتمام می‌رسد.

به گزارش بازار، مسعود درستی تصریح کرد: در تکمیل خطوط هفت‌گانه خط ۶ مترو دچار گسست بود و تمام توان خود را گذاشتیم این مشکل را برطرف کنیم. توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران در سال جاری با تکمیل خط ۶ و ۷ به اتمام می‌رسد و در احداث خطوط جدید امروز نیز توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران به طول ۶ کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی با ایستگاه تبادلی شهید باقری به سمت حکیمیه به طول ۶ کیلومتر و ۶ ایستگاه عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، اولویت شرکت مترو تهران، تکمیل خطوط هفتگانه موجود و سپس آغاز احداث خطوط جدید است؛ گفت: ویژگی مهم خطوط جدید آن است که هم پیوستگی شبکه موجود و شبکه شکل گرفته در آینده را سبب خواهد شد و هم اقصی نقاط پایتخت که در حال حاضر جزو مناطق کم برخوردار از نظر ایستگاه‌های مترو محسوب می‌شوند را پوشش می‌دهند.

درستی تاکید کرد: به ارزش امروز پول رایج کشور، تکمیل خطوط هفتگانه موجود و احداث ۴ خط جدید به همراه تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، حداقل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه همچنین درخصوص عملکرد سال گذشته مترو تهران گفت:| افتتاح ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) در خط ۶، افتتاح ایستگاه شهدای هفدهم شهریور در خط ۷، بهره برداری از پایانه اکباتان (بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور)، افتتاح همزمان ورودی دوم ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و شهید رضایی و تست گرم نهایی قطعه میانی خط ۶ مترو از جمله اقدامات شرکت مترو در پایتخت بود.

وی افزود: انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (با موضوع فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران)، تست گرم مسیر منتهی الیه شمالی خط ۷ مترو تهران، اتمام تست‌های فنی قطار ملی مترو، راه اندازی ۱۶ دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ (جاری)، افتتاح ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷، افتتاح پست برق کیانشهر در نیمه جنوبی خط ۶، افتتاح ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ مترو، افتتاح همزمان ایستگاه‌های شهدای هفتم تیر، میدان ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر در قطعه میانی خط ۶، در مجموع ۶ ایستگاه + ۴ ورودی جدید + یک پایانه مترویی به همراه از جمله اقدامات دیگر ما در سال گذشته بوده است.

وی در پایان درخصوص اینکه چطور منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و تجهیز مترو تامین می شود گفت: یکی از مهمترین روش‌ها که مورد تاکید شهردار تهران نیز قرار دارد، توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا همان روش TOD است. در واقع هزینه‌های توسعه شبکه خطوط مترو را باید از درون خود پروژه‌ها استخراج کرد تا بتوان برنامه زمان بندی مطمئنی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در این زمینه تنظیم کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این راهکار اساسی، باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فعال در صنعت ساخت و سازهای عمرانی، خصوصا بخش خصوصی هم بهره برد؛ البته قاعدتا ترغیب این بخش از فعالان صنعتی، ارائه پیشنهادهای قابل قبول برای بازگشت به موقع و مطمئن سرمایه آنهاست. یعنی ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری برای شکل گیری یک رابطه کاری برد-برد.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha