۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کمبود نقدینگی مانعی بر سر راه تولید قطعات خودرو

کمبود نقدینگی مانعی بر سر راه تولید قطعات خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت: کمبود نقدیندگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان قطعات خودرو است، زیرا خودروسازان پول قطعه ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش در حاشیه نشست انجمن قطعه سازان خودرو افزود: به علت قیمت گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، خودروسازان با مشکلات مالی متعدد دست به گریبان هستند و همین باعث می‌شود که نتوانند پول قطعه سازان را به موقع و با ارزش واقعی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار پلیس راهور، تعداد خودروهای در حال حرکت به ۲۸ میلیون دستگاه رسیده است و بر اساس آمار مراکز تعویض پلاک در سال گذشته ۷ میلیون معامله خودرو با قیمت آزاد انجام شده است، در چنین شرایطی همه مسئولان کشور بر قیمت یک میلیون خودروی تولید کارخانه تمرکز کرده اند و مدام در صنعت خودروسازی دخالت می‌کنند.

نجفی منش گفت: خوشبختانه با همه مشکلات موجود، میزان تولید قطعات در سال گذشته افزایش یافت بطوری که علاوه بر تحویل خودروهای ناقص، شاهد تولید کامل تمام خودروها بودیم و دیگر خودرویی بخاطر کمبود قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش کیفیت قطعات افزود: کیفیت قطعه تا حد زیادی بستگی به سفارش خودروساز دارد، اگر خودروسازان قیمت قطعات درخواستی را اصلاح کنند، کیفیت قطعات هم افزایش می‌یابد، زیرا ما دانش و توان تولید قطعات با کیفیت را داریم و در طرح‌هایی مانند خودروی ال ۹۰ اثبات کردیم که می‌توانیم قطعات با کیفیت تولید کنیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha