۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
راه‌اندازی دولت الکترونیک دلال‌بازی‌ها را حذف می‌کند
نماینده اتاق اصناف تهران:

راه‌اندازی دولت الکترونیک دلال‌بازی‌ها را حذف می‌کند

معتمد، نماینده اتاق اصناف تهران گفت: حرکت به سمت دولت الکترونیک و استفاده از تکنولوژی در اقتصاد می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات نظام توزیع و دلالی منفی و در نتیجه مشکل تورم را حل کند.

به گزارش بازار، محمدباقر معتمد نماینده اتاق اصناف تهران گفت: آنچه که هم اکنون در جامعه ما به دلالی اطلاق می‌شود یک صفت منفی است که موجب اخلال در روند تولید و توزیع می‌شود.

وی در توضیح بیشتر دلالی منفی در اقتصاد ایران افزود: دلالان معمولاً در معاملات غیرضرور دخالت می‌کنند و فایده‌ای برای اقتصاد ندارند و این در حالی است که دلالان در گذشته چرخه تولید را به حرکت در می‌آوردند.

نماینده اتاق اصناف تهران از دلالان با این صفات منفی به‌عنوان اخلالگران اقتصادی نام برد و اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای توازن بین عرضه و تقاضا به‌صورت حقیقی و یا روانی به هم بخورد یک سری اخلالگران اقتصادی یا همان دلالان منفی وارد بازار می‌شوند و سوءاستفاده می‌کنند.

معتمد متذکر شد: اگرچه بخش تولید مشکلات و موانع زیادی دارد؛ اما اگر بتوان تولید را سامان داد که کار بسیار بزرگ و دشواری است مسلماً توازن بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود و دلالی منفی هم کنترل و حذف خواهد شد.

وی بر این باور است که حرکت به سمت دولت الکترونیک و استفاده از تکنولوژی در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات نظام توزیع و دلالی منفی و در نتیجه مشکل تورم را حل کند و هزینه‌های توزیع را نیز تا حد خوبی، پایین بیاورد.

نماینده اتاق اصناف تهران وجود آمارهای درست و دقیق را برای حل مشکلات اقتصادی ضروری برشمرد و یادآور شد: ما در اتاق اصناف تهران کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون آموزش و پژوهش داریم که در حوزه تحلیل آمارهای اقتصادی موردنیاز برای رفع مشکلات اصناف گوناگون فعالیت خوبی می‌کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha