۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲
تولیدکنندگان ایرانی برای جبران هزینه های تولید خود شدیدا" به صادرات نیاز دارند
یک تولید کننده اسباب بازی کودکان در گفتگو با بازار:

تولیدکنندگان ایرانی برای جبران هزینه های تولید خود شدیدا" به صادرات نیاز دارند

کرج- ساعی تولید کننده اسباب بازی کودکان با اشاره به هزینه های بالای تولید گفت: تولیدکنندگان ایرانی شدیداً به صادرات نیار دارند تا بتوانند خود را ساپورت کنند.

گروه استان ها؛ بازار: «علی ساعی» تولید کننده ژل بازی و اسلایم در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: حدود ۶ سال است که در حوزه تولید اسلایم (ژل بازی) فعالیت می کنیم و روزانه حدود ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ کارتن تولید می کنیم.

ساعی اظهار کرد: از زمانی که این کار را شروع کردیم توانستیم از واردات اسلایم به کشور جلوگیری کنیم. مواد اصلی ما تماما" خارجی است و به سختی با واسطه و هر روز هم با قیمت های مختلف تهیه می کنیم.

این تولیدکننده اسلایم با تاکید بر اینکه بازار ما کشش به روز کردن قیمت ها را ندارد، توضیح داد: یا باید به ضرر بفروشیم و یا به یک بازاری، مانند سال گذشته که با توجه به نوسانات دلار ما شدیداً بی بازاری داشتیم و نمی‌توانستیم تغییر قیمت بدهیم.

ساعی با اشاره به شیوع کرونا گفت: ما در این موضوع صد درصد آسیب دیدیم اما فعلا در حال دست و پا زدن هستیم و توانستیم سر پا بایستیم و با وجود مشکلات پیش پا ادامه میدهیم تا ببینیم خدا چه می خواهد.

واردات اسلایم به صورت قاچاق زیر نیم درصد شده است

وی در پاسخ به اینکه آیا صادرات دارند یا نه، گفت: پس از دوسال تلاش شبانه روزی توانستیم سیب سلامت و استاندارد را بگیریم و اکنون مشکلی برای صادرات نداریم. بازار هدف ما کشورهای همسایه، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و سایر کشور ها هستند. از امسال وارد کار صادرات می شویم، قرارداد آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین و کشور روسیه را (توسط واسطه) بستیم تا بارها را ارسال کنیم.

ساعی در جواب اینکه چرا برای بازار اروپا برنامه صادرات ندارند، گفت: ما پله پله آغاز کردیم که پیش برویم تقریبا ۶ سال گذشته تولید اسلایم از چین وارد می شد اما الان وارداتش به صورت قاچاق زیر نیم درصد شده و کیفیتی که ما تولید می کنیم بسیار بهتر از چین است و قیمتش یک پنجم یا یک سوم قیمت چین است. استارت ما از کشور های همسایه است سپس بتوانیم به کشور هایی که توسط رقبا به ما معرفی شده مانند آمریکای لاتین برسیم و سپس سراغ اروپا می رویم.

حدود ۸۰ نفر به طور مستقیم داخل کارگاه یا کارخانه مشغولند اما اگر بتوانیم صادرات را انجام دهیم قطعا" تا ۵۰۰ نفر می توانیم افزایش اشتغال داشته باشیم

وی در خصوص میزان اشتغال زایی این مجموعه گفت: حدود ۸۰ نفر به طور مستقیم داخل کارگاه یا کارخانه مشغولند اما اگر بتوانیم صادرات را انجام دهیم قطعا" تا ۵۰۰ نفر می توانیم افزایش اشتغال داشته باشیم.

ساعی همچنین در مورد استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت گفت: اولین درخواستی که به ما دادند مبلغ بسیار بالایی بود که گفتیم به صلاح نیست بخواهیم دریافت کنیم. ما اگر بتوانیم صادرات انجام دهیم پول صادرات نقد است، با بستن قرارداد پیش بیعانه می گیریم تا بتوانیم تولید کنیم و هزینه های خودش را پر می کند. اما بازار ایران رقابتی شده و بازارمان فوق العاده خراب شده به صورت اعتباری، دفتری و چکی شده است به همین دلیل کارکردن برایمان سخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی شدیداً به صادرات نیار دارند تا بتوانند خود را ساپورت کنند. ما فرمول جدید به دست آوردیم، ثبت اختراع کردیم و قرار است در آینده دانش بنیان محولاتمان را دانش بنیان کنیم. الان هم به دنبال کارت بازرگانی هستیم که سال بعد هم توسط واسطه و هم خودمان برای صادرات اقدام کنیم که بتوانیم مشکل مالی مان و ارز آوری به کشور را حل کنیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha