۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
 فضای امن اقتصادی عامل جذب سرمایه و رشد تولید
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد

فضای امن اقتصادی عامل جذب سرمایه و رشد تولید

عزتی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مهم‌ترین کاری که دولت برای تحقق بخشی از موضوع رشد تولید و مهار تورم باید انجام دهد امن کردن فضا برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مرتضی عزتی؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص موضوع عوامل تاثیرگذار بر مطالبه مهم رشد تولید گفت: تسهیل فضای کسب و کار و حذف موانعی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در از دست رفتن و کاهش تولید بسیار موثر هستند موضوع مهمی است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، به همین خاطر لازم است دولت و کل حاکمیت قبل از هر مساله‌ای با شناسایی عوامل مخل بهبود فضای کسب زمینه‌های لازم برای رشد در این جهت را ایجاد کند.

وی در ادامه توضیح داد: مساله حائز اهمیت این است که عوامل بسیار زیادی بر روی رشد یا عدم رشد تولید در اقتصاد ایران تاثیر می‌گذارند به این خاطر شناسایی این عوامل، تقویت یا حذف آن‌ها مولفه بسیار مهمی در رشد تولید به شمار می‌رود تا در میان مدت متعاقب این موضوع مهار تورم کلید بخورد.

مرتضی عزتی استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایران عامل مهمی در رشد تولید به شمار می‌رود. زمینه‌سازی برای افزایش تولید که از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد باید به یکی از جدی‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار دولت و حاکمیت تبدیل شود چرا که در غیر این صورت در فقدان سرمایه‌گذاری رشدی برای تولید نمی‌توان متصور شد.

کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی معتقد است: استفاده از مدیرانی که با اهمیت سرمایه‌گذاری در رشد تولید آشنا باشند و به این موضوع واقف باشند و برای تحقق این مطالبه تلاش کنند تا سرمایه‌گذار داخلی در کشور بماند و سرمایه‌های خارجی وارد کشور شود مهم‌ترین فاکتور در رشد اقتصادی است که به تبع آن تولید نیز رشد می‌یابد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: مسوول و مدیری که شناختی از اهمیت موضوع سرمایه گذاری در اقتصاد ندارد و شناخت کاملی از اقتصاد و مدیریت اقتصاد در وضعیت‌های مختلف ندارد قطعا نه تنها راه برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را باز نمی‌کند، بلکه قادر به برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌های داخلی برای سرمایه کردن در اقتصاد ایران نیست.

عزتی در این باره یادآور شد: زمانی که موانع جدی که به صورت خواسته یا ناخواسته در برابر سرمایه گذاری قرار داده شده رفع نشود و فضای لازم برای امنیت سرمایه گذاری رقم نخورد جذب سرمایه داخلی و جلوگیری از فرار سرمایه‌های خارجی امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که دولت برای تحقق بخشی از موضوع مهم رشد تولید و مهار تورم باید انجام دهد امن کردن فضا برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران است. تا زمانی که فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران امن نشود هیچ سرمایه‌گذار خارجی مایل به سرمایه گذاری در اقتصاد ایران نمی‌شود.

وی در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: در این صورت تولیدی شکل نمی‌گیرد، اشتغالی ایجاد نمی‌شود، تورم مهار نمی‌شود و روز به روز بر عمق مشکلات اصلی کشور افزوده می‌شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha