۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
افزایش اندک شاخص دلار به ۱۰۱.۸ | بازارهای مالی در انتظار تعیین تکلیف نرخ بهره بانکی آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش اندک شاخص دلار به ۱۰۱.۸ | بازارهای مالی در انتظار تعیین تکلیف نرخ بهره بانکی آمریکا

شاخص دلار آمریکا صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای آسیایی بار دیگر با افزایشی اندک مواجه شده و در زمان تنظیم این گزارش به ۱۰۱.۸ رسیده است.

به گزارش بازار؛ شاخص دلار آمریکا صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای آسیایی بار دیگر با افزایشی اندک مواجه شده و در زمان تنظیم این گزارش به ۱۰۱.۸ رسیده است.

با اینحال، عوامل مختلفی از جمله انتشار شاخص های مهمی چون بخش خرده فروشی و انتظارات بازار برای افزایش تورم در آمریکا همچنان به ریزش بیشتر شاخص دلار کمک میکنند.

اما در بازه ۲۴ ساعته، شاخص دلار با اندکی افزایش مواجه شده که دلیل اصلی آن انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره در ماه می است. این در حالیست که این شاخص در روز جمعه به پس از ریزش پنج هفته ای خود به کف سالانه یعنی ۱۰۰.۷۸ رسیده بود که اکنون اندکی بهبود یافته است.

در حال حاضر، انتظار عمومی این است که طی یک هفته باقیمانده از ماه آوریل، شاخص دلار در محدوده ای کم نوسان قرار داشته و شاهد ریزش یا افزایش چندانی در آن نباشیم.

اکثر کارشناسان و اقتصاددانان آمریکایی معتقدند که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره بانکی برای ماه می را ۲۵ واحد پایه افزایش خواهد داد.

اما این شاخص می بایست در صورت قطعی شدن افزایش نرخ بهره بانکی در ماه می توسط فدرال رزرو، برای هفته اول ماه می اندکی افزایش یابد که این افزایش منجر به اصلاح در بازارهای مالی خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha