۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
پیش بینی کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در گلستان | خشکسالی به مزارع خسارت زد
مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان:

پیش بینی کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در گلستان | خشکسالی به مزارع خسارت زد

گرگان- مهقانی، مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: خشکسالی و عدم بارش به بسیاری از مزراع گندم خسارت واردشده و پیش بینی می شود امسال تولید گندم  حدود ۴۰ درصد در استان کاهش یابد.

علی اکبر مهقانی در گفتگو باخبرنگار بازار اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و عدم بارش، بسیاری از مزراع گندم در سال جاری خسارت دیدند بنابراین پیش بینی می شود که امسال تولید گندم حدود ۴۰ درصد در استان کاهش یابد.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی با بیان اینکه عدم رطوبت کافی خاک و کاهش بارندگی ها به مزارع دیم استان خسارت وارد کرده، افزود: در این بین بیشترین آسیب به اراضی جو وارد شده که میزان خسارت به آن حدود ۶۵ درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به این موضوع که قیمت جهانی گندم افزایش یافته، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق گندم و استفاده آن به عنوان خوارک دام باید قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داد.

مهقانی یادآورشد: باید قیمت خرید تضمینی گندم متعادل باید هزینه های تولید کشاورزان باشد و برای آنها توجیه اقتصادی داشته باشد در نتیجه شورای قیمت گذاری تولیدات کشاورزی با بررسی شرایط قیمت خرید تضمینی گندم را افرایش خواهند داد.

وی ادامه داد: اگر نرخ خرید گندم افزایش نیابد کشاورزان به سوی احتکار خانگی، قاچاق و یا مصرف خوراک دام سوق خواهند یافت .

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی با اشاره به اینکه متولی خرید تضمینی گندم در سال جاری شرکت تعاون روستایی خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می شود که با توجه به خشکسالی و خسارت های وارده به مزراع گندم بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که این میزان به نسبت سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha