۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
اجرای طرح ملی مسکن نیاز به مشارکت انبوه سازان دارد
عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور:

اجرای طرح ملی مسکن نیاز به مشارکت انبوه سازان دارد

گرگان- فروتن، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: برای اجرای طرح ملی مسکن دولت باید از مشارکت انبوه سازان کشور استفاده کندتا این طرح با درست ترین شرایط اجرا شود.

ساسان فروتن در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای رفع گرانی اقلام می توان با واردات و کاهش نرخ دلار شرایط را تسکین داد اما این فرآیند در حوزه ساختمان امکان پذیر نیست.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: وقتی سازنده مصالح ساختمانی را با دلار ۶۰ هزار تومان تهیه می کند کاهش نرخ دلار قادر به جبران زیان وارده نخواهد بود.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد افزایش قیمت در حوزه ساختمان خواهیم بود که این امر موجب رکود در بازار مسکن خواهد شد.

فروتن با اشاره به افزایش نرخ پروانه های ساختمان، یادآورشد: افزایش نرخ پروانه ساختمان به نسبت گذشته با توجه به شرایط در سال جاری نیز بیشتر خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های ساخت ساختمان موجب افرایش هزینه اجاره بها منازل خارج از ۲۰ تا۲۵ درصد تعیین خواهد شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از شرایط بازار مسکن در کشور، گفت: دولت باید با اجرای درست طرح مسکن ملی، تقاضا را در این بازار کم کند و به این ترتیب آن قشری که نیاز به مسکن با هزینه کمتر است بتواند از این طرح برای خانه دار شدن استفاده کند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: نرخ سود تسهیلات طرح ملی مسکن برای دهک های کم درآمد جامعه مناسب نیست و باید در این بخش دولت اصلاحاتی را انجام دهد.

فروتن با بیان این موضوع که قیمت ها در حوزه مسکن با درآمد مردم همخوانی ندارد، تصریح کرد: دولت باید شکاف بین درآمد مردم و هزینه های مسکن را کاهش دهد.

به گفته وی، افزایش نرخ اجاره و خرید مسکن موجب افزایش حاشیه نشینی و سکونت در بافت قدیمی شهرها می شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه در حوزه مسکن دولت عملکرد خوبی نداشته، بیان کرد: برای رفع مشکلات مسکن، دولت باید با انبوه سازان کشور مشارکت کرده و طرح ملی مسکن را به درستترین شکل ممکن اجرا کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha