۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
خروج ارز از چرخه سوداگری| طرحی که جلوی دلالی را می‌گیرد
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

خروج ارز از چرخه سوداگری| طرحی که جلوی دلالی را می‌گیرد

آقابزرگی، کارشناس اقتصادی گفت: التهاب در بازار ارز، سکه و خودرو با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه گرفته می‌شود و سرمایه‌ها به سمت بورس حرکت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، فردین آقا بزرگی؛ کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بازار سرمایه بیان کرد: بهترین روش فراهم کردن زیر ساخت برای رشد تولید بهینه سازی در امور مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی است.

آقا بزرگی تصریح کرد: شعار امسال مهار تورم و رشد تولید است، هر قانون و زیر ساختی که مرتبط با بهبود مالیات باشد، به تحقق شعار سال برای افزایش تولید کمک می‌کند. یکی از راه‌های دریافت مالیات به صورت عادلانه اخذ آن از سفته بازان است، بنابراین طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از راهکارهایی است که باعث می‌شود منابع مالی در جهت سرمایه گذاری بلند مدت هزینه شود، همچنین اجرای این طرح ارز را از چرخه سوداگری خارج می‌کند.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۲ رقمی که برای مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده ۳۷ همت است، اما این میزان در سال گذشته ۲۷ همت بود، یعنی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه شده که این مقدار کمتر از انتظار است.

حرکت دارایی‌ها به سمت تولید با تصویب CGT
آقا بزرگی بیان کرد: فعالان اقتصادی و اهالی بازار سرمایه پیگیر ایجاد عدالت مالیاتی هستند، چون با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه دارایی‌ها از بازارهای نامولد به سمت بورس و تولید حرکت می‌کنند البته چالش‌هایی در اجرا شدن این طرح وجود دارد و ما از مجلس در این مورد گلایه داریم به عنوان مثال مجلس به این طرح مشکلاتی وارد کرد و گفت باید خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات شوند.

این کارشناس اقتصادی در پایان تاکید کرد: التهاب در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه گرفته می‌شود البته از قبل سازوکاری برای اجرای این طرح نداریم و ممکن است مقاومت‌هایی در این رابطه صورت بگیرد که شاهد این گونه مقاومت‌ها در درصنعت خودرو و قیمت گذاری دستوری بودیم.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha