۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
۱۷۰۰ هکتار زمین به اراضی شهر بوشهر الحاق شد| احداث شهر جدید در جوار مرکز استان
استاندار بوشهر خبر داد:

۱۷۰۰ هکتار زمین به اراضی شهر بوشهر الحاق شد| احداث شهر جدید در جوار مرکز استان

بوشهر- استاندار بوشهر از الحاق ۱۷۰۰ هکتار اراضی جدید به شهر بوشهر خبر داد و گفت: شهر جدیدی حدفاصل تنگک‌ها و عالیشهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده یکشنبه شب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اهمیت طرح ملی مسکن اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام جدی دارد و در استان بوشهر نیز شاهد اقدامات ارزشمندی در این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه پنجم مسکن را در سطح کشور کسب کرده افزود: اکنون بوشهر جزو پنج استان برتر کشور در طرح نهضت ملی مسکن است و این مساله نشان‌دهنده عزم جدی مدیران استان در اجرای طرح است.

استاندار بوشهر در ارتباط با نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز یادآور شد: هدف جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، الحاق اراضی جدید به شهرهای استان است تا بتوانیم ظرفیت جدیدی برای واگذاری زمین به جوانان، محرومان و اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، معلمان، دانشجویان و سایر اقشاری که واجد شرایط نهضت ملی مسکن هستند، داشته باشیم.

محمدی‌زاده از الحاق ۱۷۰۰ هکتار اراضی جدید به شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: امروز ۲ هزار هکتار در سطح استان به شهرها الحاق پیدا کرد که بزرگترین قطعه آن، حدود ۱۷۰۰ هکتار در حاشیه شرقی شهر بوشهر است که با این میزان زمین، یک شهر جدید در کنار شهر بوشهر حدفاصل محلات تنگک تا عالیشهر شکل می‌گیرد.

وی گفت: با الحاق این اراضی و واگذاری به واجدان شرایط، شهر جدیدی ایجاد می‌شود که جمعیت زیادی را در خود جای خواهد داد.

محمدی زاده بیان کرد: بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و باید پیش‌بینی لازم برای استقرار امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به این جمعیت جدید انجام دهیم.

استاندار بوشهر گفت: این تصمیم ارزشمند شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بستر توسعه بوشهر را بیش از پیش فراهم کرد.

کد خبر: ۲۱۶٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha