۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
سازمان بازرگانی نظارت‌پذیر نیست
سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس:

سازمان بازرگانی نظارت‌پذیر نیست

سخنگوی کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: از آنجا که دولت در لایحه ارائه شده خواستار تشکیل سازمان بازرگانی بود، مجلس با فوریت این لایحه موافقت نکرد زیرا در صورت تشکیل آن، امکان نظارت مجلس وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: یکی از مشکلات کنونی کشور تداخل وظایف و ماموریت‌های وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و تجارت با یکدیگر است و این وضعیت موجب شده که تنظیم بازار یا امور مربوط به تجارت قابل کنترل نباشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که دولت در لایحه ارائه شده خواستار تشکیل سازمان بازرگانی بود، مجلس با فوریت این لایحه موافقت نکرد زیرا در صورت تشکیل آن، امکان نظارت مجلس بر سازمان بازرگانی وجود ندارد و رئیس این سازمان به مجلس پاسخگو نیست.

با تشکیل وزارت بازرگانی موافق هستم
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی موافق هستم زیرا با این اقدام علاوه بر اینکه فعالیت‌های مربوط به حوزه تجارت داخلی و خارجی ساماندهی می‌شود می‌توان به افزایش صادرات و تنظیم بازار امید داشت، امکان نظارت و پاسخگویی به مجلس نیز فراهم است.

سخنگوی کمیسیون حقوق و قضایی مجلس تصریح کرد: دولت باید لایحه‌ای که امروز فوریت آن بررسی شد را اصلاح کند و خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شود.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha