۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در عرصه اقتصادی و معیشت مردم باشد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در عرصه اقتصادی و معیشت مردم باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در عرصه اقتصادی و معیشت مردم بوده و به این موضوع مهم توجه و تاکید داشته باشد.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک عرض کرده و جا دارد از مردم شریف، ولایتمدار و عزیز کشورم به پاس حضور حماسی در راهپیمایی قدس تشکر و قدردانی کنم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: بنا به وظیفه ذاتی خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدا چند نکته ضروری و مهم را پیرامون تحولات ملی و منطقه ای خدمت همکاران بزرگوار و ملت رشید ایران عرض می کنم. همانگونه که مستحضرید یکی از مهمترین مسائلی که باید همواره مدنظر مسئولان، تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور باشد نگاه راهبردی و عمیق به موضوعات مبتنی بر آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ارزش هایی که در نظام متکی بر دین، هوشمندانه و مصلحت اندیشانه تعریف می شود امروز به یمن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که شعار ثابت و لایتغیر نظام اسلامی است کشور در خارج از مرزهای جغرافیایی مقتدر و مستقل و بدون وابستگی های ذلیلانه در سپهر سیاسی و دیپلماسی منطقه ای و جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که این اقتدار بی گمان ناشی از مدیریت رهبری دلسوز و شجاع و روحیه مقاومت، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی دلسوزان نظام است که در طول عمر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی مشاهده شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تحولات امروز جهان به ویژه خاورمیانه و از آن مهمتر تغییر معادلات قدرت در جهان معاصر از غرب به شرق عالم زاییده اتفاقاتی است که بی گمان ایران اسلامی در این تحولات سهمی مهم و اثرگذار ایفا کرده است. باید اذعان کرد این اثرگذاری مستلزم نگاهی هوشمندانه، منطقی، مقتدرانه و عمیق به جهان پیرامون و ارتباط با کشورها است. نظام سلطه که همه تلاش هایش در به بن بست کشاندن کشور به در بسته خورده است امروز مسائل دیگری را به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشت مردم و در به انزوا کشیدن ایران اسلامی دنبال می کند که اگر هوشیار نباشیم و در رویکردها و تصمیمات عقلایی عمل نکنیم به سادگی در دام دشمن گرفتار خواهیم شد.

وی اظهار داشت: امروز در پس غوغاسالاری امپراتوری نظام سلطه که معمولا اذهان را از مسائل اصلی کشور دور کرده و مسائل فرعی را جایگزین می کند تغییر کوریدورهای اقتصادی کشور یکی از خطرناکترین رویکردهای این نظام باطل و شرور است که زخنده و آرام و در عین حال پنهان در حال انجام آن است که به این وسیله کشور را از حیز انتفاع انداخته و مسیر مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه که سال ها از این طریق انجام می شده را تغییر دهند لذا مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به این هدف شوم دشمن کاملا آگاه، بصیر بوده و رویکردهایی اتخاذ کنند تا این اقدامات در نطفه خفه شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این راستا به کارگیری افراد کارآزموده، عالم، شجاع، دلسوز و بصیر در سفارتخانه ها موضوع بسیار مهم و حیاتی است که انتظار می رود وزارت امور خارجه به عنوان متصدی اصلی این مهم نقشی اثرگذار ایفا کند و متقابلا از به کارگیری افرادی که سابقه خوبی در این زمینه ندارند یا منفعل یا بی انگیزه هستند یا بعضا خدایی ناکرده توجهی به آرمان های اصیل اسلام و انقلاب ندارند به جد پرهیز شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: مسئله ای که این روزها همه ما را از مجلس و دولت تا قوه قضاییه و نیروهای امنیتی، انتظامی و دلسوزان نظام باید به آن توجه کنیم، پدیده های اجتماعی و فرهنگی است و پرهیز از دو قطبی سازی های کاذب است.

وی بیان کرد: سخنی هم با رئیس جمهور و اعضای کابینه دارم امیدوارم که از این برادر کوچک خود پذیرا باشد، حقیقت این است دولت حتما انگیزه خدمت دارد اما در برخی موارد نیازمند تغییر و تحول در سطوح مدیریتی دارد تا خونی تازه در رگ هایش ساری و جاری شود ما برای انجام پروژه های بزرگ و اثرگذار و تحول در اقتصاد و معیشت مردم نیازمند مدیرانی اجرایی، شجاع با تجربه، جهادی و با انگیزه هستیم تا در شرایط سخت و کمبود منابع مالی با خلاقیت و رویکردهای جدید چرخ کشور را بچرخاند وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشد انتظار داریم رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در این عرصه بوده و به این موضوع مهم توجه و تاکید داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص مسائل استان فارس گفت: استان فارس به دلیل محرومیت ها هنوز با شاخص های متوسط توسعه فاصله دارد. امروز استان فارس در حالی به عنوان استان برخوردار در کشور شناخته می شود که فاقد زیرساخت هایی چون راه و ریل مناسب است، آزاد راه شیراز- اصفهان هنوز به افتتاح نرسیده و مردم هنوز منتظر هستند آزاد راه شیراز- بوشهر با پیگیری های فراوان هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشد. خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس نیازمند حمایت جدی تر دولت است و این در حالی است که سایر استان ها از فرصت بهتری بهره مند هستند.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha