۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
آغاز عملیات اجرای سامانه ذی نفع واحد از بهار امسال
معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد

آغاز عملیات اجرای سامانه ذی نفع واحد از بهار امسال

سروش، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: گامهای اولیه در ارتباط با عملیات سازی ذی نفع واحد از بهار امسال شروع می شود.

به گزارش بازار، ابوذر سروش معاون نظارت بانک مرکزی دلایل انتشار با تاخیر اطلاعات مربوط به تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط تعهدات شبکه بانکی گفت: دریافت اطلاعات و بررسی و انتشار این تسهیلات فرآیندی دارد، به این ترتیب که پس از اتمام موعد مقرر، یعنی پس از پایان اسفند، علاوه بر اینکه بانکها اطلاعات خود را بررسی می کنند بانک مرکزی نیز از طریق سامانه سمات این اطلاعات را بررسی می کند بنابراین ظرف مدت کوتاهی اطلاعات دراختیار است.

وی افزود: براساس قانون‌ ذی نفع واحد باید اطلاعات شناسایی شود که شناسایی ذی نفع واحد نیازمند دسترسی اطلاعات بررسی و پردازش آنهاست و به همین دلیل انتشار اطلاعات ممکن است با تاخیر باشد.

سروش ادامه داد: در همین فرآیندی که مواجه هستیم در اسفند ماه بانکها اطلاعات خود را برای بانک مرکزی ارسال کردند تاکنون ۱۵ تا از بانکها و موسسات، اطلاعات خود را روی سایت منتشر کردند باقی بانکها اطلاعات آنها دریافت شده و درحال بررسی کارشناسان بانک مرکزی است و بلافاصله پس از اتمام بررسی ها، در سایت بانکها اطلاعات منتشر می شود.

وی در ارتباط با مکانیزه کردن فرایند سامانه ذی نفع واحد بیان کرد: اقدامات خوبی در یکسال گذشته در بانک مرکزی صورت گرفته گامهای اولیه در ارتباط با عملیاتی سازی ذی نفع واحد از بهار امسال شروع می شود و به تدریج با دریافت اطلاعات از دستگاههای مختلف، امیدوارم بتوانیم با تکمیل سامانه، زمان لازم برای تکمیل و به روزرسانی سامانه ذی نفع را کوتاه کنیم. بنابراین در این شرایط انتشار اطلاعات زمان بسیار کمی خواهد برد البته اجرا و پیاده سازی سامانه ذی نفع واحد، زمان بر خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha