۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
حال شهر تهران خوب نیست| اصناف باید شهر را از نو بسازند
شهردار تهران در گفتگو با «بازار»؛

حال شهر تهران خوب نیست| اصناف باید شهر را از نو بسازند

زاکانی، شهردار تهران گفت: حال شهر تهران خوب نیست، نوسازی و ساخت شهر در مدار درست می تواند ما را از آسیب های بیشتر رهایی بخشد.

علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در مسیر باز توزیع خدمات شهری و فراهم نمودن زیر ساخت های جدید از نظرات اصناف استقبال می کنیم. مهم ترین وظیفه شهرداری بستر سازی مناسب است. در نظام توزیع شهری باید مردم احساس راحتی داشته باشند و در به وجود آوردن این احساس نقش اصناف پررنگ دیده می شود.

وی با بیان اینکه نوسازی و ساخت شهر در مدار درست می تواند ما را از آسیب های بیشتر رهایی بخشد و اصناف بسیار کمک حال شهرداری در این امر هستند افزود: حال شهر تهران خوب نیست و به دنبال نگاهی نو و تحول هستیم از این رو مدیریت شهری باید دست اصناف قرار داده شود آنگاه است که تهرانی با هویت جدید در معماری، اقتصاد، علمی و ورزشی خواهیم داشت.

شهردار تهران گفت: در این شهر، شهروند و مدیریت شهری با هم ارتباط عمیق دارند، مشکلات ترافیکی، آلودگی، بد مسکنی، بی مسکنی، نامناسب بودن زیر ساخت ها و موارد دیگر از مشکلات بزرگی است که تهرانی ها با آن درگیر هستند.

زاکانی با بیان اینکه مدیریت شهری تاکنون با اصناف همکاری نداشته است، لذا هدف شروع این همکاری باید فراهم نمودن رضایت مردم و پیشرفت شهر باشد تا در نهایت مردم احساس راحتی داشته باشند، گفت: برنامه های شهرداری در سه فصل برنامه ریزی می شود: انضباط مالی که تلاش کرده ایم حتا یک ریال هم قرض نکنیم، تا به سرانجام نرسیدن برنامه های خوب گذشته پروژه جدیدی را شروع نکرده ایم و در انتها مدیریت مشارکتی که همان همکاری با اصناف خواهد بود.

وی تاکید کرد: تغییرات در شهر و بهسازی آن باید با مشارکت تمام مردم باشد و اصناف که از مردم هستند می توانند نقش بسزایی را در زمینه تغییر و تحول، مولد سازی امکانات ایفا کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با بودجه دولتی و عوارض امکان پذیر نیست گفت: اگر بخواهیم برنامه ها را اینطور به سرانجام برسانیم ممکن است حدود صد سال طول بکشد.

زاکانی با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک بازار تهران گفت: از اصناف می خواهیم به شهرداری کمک کنند.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      1 0
      بنام خدا زاکانی جون !!شک نکن راه نجات شهرداری ازمشکلات مالی درتجدید بنای بازار تهران در۵ سال اینده است ورفع مشکل ترافیکی وانسداد بزرگراه محلاتی با ۳ طبقه کردن خیابانهای اطراف بازار است بشتابیدفرصت کم است...
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      1 0
      اقای شهردارمیشوداین میکروفن رامدتی بگذاریدروی زمین و وارد میدان عمل شویدبس کنیدسخنرانی هارامدت ۴۵سال میکروفون دستان وفقط سخن گفتیدعمل توکارتان نبوده بیاییدمشکلات آسفالت هاو چاله هاتواتوبانهانظافت شهرها و مشکلات مردم در زمینه پایان کارساختمانهاو.....راحل کنید