۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
طبس درگیر بدترین شرایط خشکسالی

طبس درگیر بدترین شرایط خشکسالی

بیرجند- در سال آبی جاری با میزان بارندگی هایی که ثبت شده طبس در بدترین شرایط خشکسالی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سال آبی جاری با وجود بارندگی هایی که برایش ثبت شده، بدترین شرایط بارشی را دارا بوده تا جایی که امسال طبس درگیر سخت ترین شرایط خشکسالی شده است. علاوه بر این خشکسالی تا ۹۹.۴ درصد از مساحت استان نفوذ کرده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار با ارائه آمار بارندگی های کوتاه مدت و بلند مدت به شرایط بسیار نگران کننده شهرستان های استان اشاره کرد.

«علیرضا خندان رو» با توجه به جدول‌های مقایسه ای بارندگی های گفت: در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی ها مواجه هستیم.بر اساس نقشه های تحلیل هواشناسی هم‌اکنون ۹۹.۴ درصد از مساحت استان متاثر از خشکسالی است. و فقط در ۰.۶ درصد از مساحت استان شرایط نرمال داریم.

وی افزود: از ۹۹.۴ درصد مساحت استان که درگیر خشکسالی است۱.۵ درصد خشکسالی خفیف،۲۷ درصد خشکسالی متوسط و ۷۱ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی شدید است.

به گفته‌ خندان رو همه شهرهای استان درگیر پدیده خشکسالی هستند،اما سخت‌ترین شرایط را در شهر طبس داریم.

وی ادامه داد: بعد از آن به ترتیب خوسف و بیرجند در جایگاه های دوم و سوم شرایط بحران خشکسالی قرار دارند.

دامداران و کشاورزان خراسان جنوبی امروز در کشاکش با معضلات خشکسالی و کم آبی با بحران های دیگری نیز مواجه شده اند،که هر کدام همچون دشنه ای قلب این صنعت دامداری و کشاورزی را به خون می کشد و همچون تیشه ای ریشه زندگی دامدار و کشاورز را می برد. لازم است در کنار دامدار و کشاورز در دامداری و مزرعه بهترین راهکارها را ارزیابی شود و توسعه بخش کشاورزی در این شرایط سخت بر مبنای افزایش سطح زیر کشت به خصوص برای محصولات آب بر نباشد.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha